/ Forside / Interesser / Fritid / Dykning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Dykning
#NavnPoint
Arnvig 1184
LeifHansen 762
Teil 722
sorenw 460
Melander 460
PARKENSS 250
michaelmo.. 200
guffy 200
lawitt 200
10  TIMO_J 140
Oxygen - DYK ?
Fra : Hellemor


Dato : 05-01-03 00:03

Hej

Vi har fået nogle underligere rykkere fra et firma der kalder sig Oxygen.
Efter at have skrevet til dem for at bede dem uddybe deres krav, da vi ikke
kender dem, fik vi følgende e-mail:

"Det drejer sig om bladet DYK.
Da vi ikke umiddelbart kan se, at du abonnerer på bladet må du meget gerne
oplyse os om navn og adresse - eller evt. abonnementsnr. så vi kan undersøge
sagen.

M.v.h.
Abonnementservice"

Vi har abonneret på DYK for fire eller fem år siden, og har ellers ikke hørt
noget fra dem siden.
Er der nogen der ved, hvad det her går ud på?
Jeg mener at huske, at der engang kørte en debat her i gruppen omkring det
ny DYK, der sendte regninger ud til gamle abonnenter. Er det en gentagelse?

Hellemor








 
 
Allan Hansen (05-01-2003)
Kommentar
Fra : Allan Hansen


Dato : 05-01-03 10:56


"Hellemor" <hellemor@rudekuvert.dk> skrev i en meddelelse
news:3e176803$0$198$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Vi har fået nogle underligere rykkere fra et firma der kalder sig Oxygen.
> Efter at have skrevet til dem for at bede dem uddybe deres krav, da vi
ikke
> kender dem, fik vi følgende e-mail:
> "Det drejer sig om bladet DYK.
> Da vi ikke umiddelbart kan se, at du abonnerer på bladet må du meget gerne
> oplyse os om navn og adresse - eller evt. abonnementsnr. så vi kan
undersøge
> sagen.
> M.v.h.
> Abonnementservice"
> Vi har abonneret på DYK for fire eller fem år siden, og har ellers ikke
hørt
> noget fra dem siden.
> Er der nogen der ved, hvad det her går ud på?
> Jeg mener at huske, at der engang kørte en debat her i gruppen omkring det
> ny DYK, der sendte regninger ud til gamle abonnenter. Er det en
gentagelse?

Dem kender jeg også samt deres opkrævninger. Jeg havde på et tidspunkt fået
et gavekort på et års abonnement på DYK som løb hen over deres krak. Det nye
selskab leverede et antal blade ( fin service og goodwill/marketing ) og
stoppede så leveringerne dette forår og det har vel svaret til mit gavekort.
Siden der er jeg 2 gange blevet opkrævet 1 års abonnement for man skal jo
betale for hvad man får som der står. Jeg kontaktede Oxygen og fortalte om
mit gavekort og at jeg aldrig havde bestilt et abonnement. Jeg fik at vide
at de havde modtaget ufuldstændige lister fra fra det tidligere selskab og
ikke kunne se hvilke abonnementsformer og perioder de dækkede. De havde så
valgt at udsende opkrævninger til alle på listerne og nærmest undskyldte men
det var deres nemmeste mulighed for at komme i kontakt med DYK's tidligere
abonnementer. Dette fandt jeg egentlig ret groft at udsende uberettigede
regninger men vi løste det i mindelighed, troede jeg. Måneder fik jeg
yderligere samme opkrævning men tonen på Oxygen var nu noget mere "agressiv"
og ville nu kun notere oplysningerne. Hvis jeg få en yderligere opkrævning
så overgiver jeg sagen til forbrugerklagenævnet.

Allan Hansen



Undervandsmagasinet ~ (05-01-2003)
Kommentar
Fra : Undervandsmagasinet ~


Dato : 05-01-03 14:15

> og ville nu kun notere oplysningerne. Hvis jeg får en yderligere
opkrævning
> så overgiver jeg sagen til forbrugerklagenævnet.
>
> Allan Hansen

---------------
Så så... Skal vi nu ikke komme det nye år i hu - og tage tingene som de
kommer

Kære "Hellemor".
Jeg forstår du er forvirret, så her får du hele baggrundshistorien:

Vi beklager at du uberettiget har modtaget en opkrævning fra Oxygen.
Send mig en email med dine informationer, så vi kan finde dig i systemet.
Det passer også at vi netop har haft en "opblusning" af henvendelser fra
abonnenterne.
Det bunder i at det for et par måneder siden - er 1 år siden at vi sendte
det første nummer ud af "det nye DYK".
....efter at vi i september 2002 overtog magasinet.

Forestil dig at man tager mange tusinde adresser og smider dem op i luften,
og derefter nødtørftigt sorterer dem i katagorier.
Det var omtrent det "skrækscenarie" vi stod overfor da vi overtog
adressedatabasen efter de tidligere ejere af DYK.

Nuvel...
Vi fik kontakt til Oxygen, som er et abonnementshåndteringsbureau, og så
startede de mange timers detektivarbejde.
Og dette arbejde er faktisk gået utroligt meget bedre, end vi i vores
vildeste fantasi turde håbe på.
Vi besluttede os for at sende DYK ud til de adresser som vi ikke anede hvor
hørte til, efter devisen - hvis de ringer ind og brokker sig over at få
bladet, så annulerer vi regningen. Det vurderede vi var mest fair over for
de mange abonnenter der var glade for at modtage DYK, samt det eneste
rigtige for de mange abonnenter som lå i gråzonen.
I november sidste år sendte vi så det første nye DYK på gaden, og sammen med
december nummeret kom den første faktura.

....jeg behøver vel ikke at nævne at det TOTALT lagde telefonerne på Oxygen
ned, vel ??
Som eksembel: Hvis blot 100 personer ringer ind og bruger 10 minutter, så er
der til et par dages intenst og uafbrudt arbejde for en person.
(i praksis en lille uge)
Og der var MANGE der ringede og skrev ind.

Det blev heller ikke bedre af at de tidligere ejere lige havde haft en stor
markedsføringskampagne, hvor de tilbød et 2 årsabonnement incl. en
laserpointer. Tusinde benyttede sig af dette (i DK & Sverige) og mange af
disse tilmeldinger kom netop ind i de måneder fra maj-sept. hvor
skødesløsheden og den manglende håndtering var total.

Det engelske magasin DIVER som DYK nu samarbejder med, havde lovet at
overtage alle økonomiske abonnementsforpligtelser, men at det endte med at
blive så omfattende og så dyrt havde ingen kunne forudse.

Men alt dette er heldigvis ved at være bag os... og alligevel ikke.
Nogle få af de adresser vi fik ind har vist sig at være tidligere abonnenter
der lå i Vip-Medias database og disse spøger stadigt.
Og da nogle er blevet registreret som 2 års abonnenter, vil vi opleve et
lille år endnu med underlige forvekslinger.

------------------

Til Allan:
Du er tydeligvis offer for "den grå periode" og hører sikkert til den
katagori der har været svær at placere.
Du skal også vide at DYKs nye abonnementssystem fungerer på samme måde som
alle andre magasiner du finder i kiosken.
Det er et løbende abonnement, som fortsætter indtil det bliver opsagt.
Og selv om det ikke er disse betingelser du har tilmeldt dig på (du havde jo
fået et gavekort fra Vip-Media tiden), så fungerer systemet nu engang sådan.
Jeg har sendt dit til indlæg til Oxygen og bedt dem om at få afklaret sagen,
men da der ikke er andet end dit navn at gå efter må du lige kontakte dem
igen.

Som et plaster på såret vil jeg gerne have lov til at sende både dig og
"Hellemor" 2 billetter hver til den kommende messe i Bella Center.
Send mig blot jeres adresse via email: lars@dyk.net så modtager i dem med
posten inden messen. (benyt venligst den email i har brugt til
nyhedsgruppen)

Som en lille afrunding vil jeg gerne komme med en lille kommentar:
Selvfølgelig skal man ikke finde sig i at blive uretfærdigt behandlet - og
nyhedsgruppen er da også et rigtig godt forum at spørge lidt rundt, hvis man
har spørgsmål.
Men næste gang kan jeg da kun opfordre til at gribe telefonen og ringe til
os, eller sende en email direkte til os, hvis i har kritik, spørgsmål eller
gode ideer.
Så skal vi gøre vores bedste for at gøre noget ved sagen. Vores
informationer finder i på www.dyk.dk
(som sagt sidder vi ikke selv med abonnementsdatabasen, men vi skal nok få
løst problemerne alligevel

Godt nytår til jer alle.
Håber at se så mange af jer som muligt på årets dykkermesse i Bella Center
d. 25/26 januar.

Men venlig hilsen

/ Lars Stenholt Kirkegaard

Diver Group Scandinavia ApS.


---------------------------------------------------------------
Undervandsmagasinet DYK udkommer på dansk og svensk.
Det er ejet af forlaget Diver Group Scandinavia ApS,
som igen er ejet af The Diver Group i England.



Sten Nordstrøm (05-01-2003)
Kommentar
Fra : Sten Nordstrøm


Dato : 05-01-03 20:58

Til det du skriver til Allan, det er et løbende abonnement, som fortsætter indtil at det bliver opsagt.
Jeg har tegnet for 2 år, betyder det at hvis jeg ikke siger det op bliver jeg ved med at få dyk tilsendt, efter at abonnementet er udløbet.

Venlig hilsen Sten
,

"Undervandsmagasinet DYK" <dyk@dyk.net> skrev i en meddelelse news:FbWR9.25284$Hl6.2841575@news010.worldonline.dk...
> > og ville nu kun notere oplysningerne. Hvis jeg får en yderligere
> opkrævning
> > så overgiver jeg sagen til forbrugerklagenævnet.
> >
> > Allan Hansen
>
> ---------------
> Så så... Skal vi nu ikke komme det nye år i hu - og tage tingene som de
> kommer
>
> Kære "Hellemor".
> Jeg forstår du er forvirret, så her får du hele baggrundshistorien:
>
> Vi beklager at du uberettiget har modtaget en opkrævning fra Oxygen.
> Send mig en email med dine informationer, så vi kan finde dig i systemet.
> Det passer også at vi netop har haft en "opblusning" af henvendelser fra
> abonnenterne.
> Det bunder i at det for et par måneder siden - er 1 år siden at vi sendte
> det første nummer ud af "det nye DYK".
> ...efter at vi i september 2002 overtog magasinet.
>
> Forestil dig at man tager mange tusinde adresser og smider dem op i luften,
> og derefter nødtørftigt sorterer dem i katagorier.
> Det var omtrent det "skrækscenarie" vi stod overfor da vi overtog
> adressedatabasen efter de tidligere ejere af DYK.
>
> Nuvel...
> Vi fik kontakt til Oxygen, som er et abonnementshåndteringsbureau, og så
> startede de mange timers detektivarbejde.
> Og dette arbejde er faktisk gået utroligt meget bedre, end vi i vores
> vildeste fantasi turde håbe på.
> Vi besluttede os for at sende DYK ud til de adresser som vi ikke anede hvor
> hørte til, efter devisen - hvis de ringer ind og brokker sig over at få
> bladet, så annulerer vi regningen. Det vurderede vi var mest fair over for
> de mange abonnenter der var glade for at modtage DYK, samt det eneste
> rigtige for de mange abonnenter som lå i gråzonen.
> I november sidste år sendte vi så det første nye DYK på gaden, og sammen med
> december nummeret kom den første faktura.
>
> ...jeg behøver vel ikke at nævne at det TOTALT lagde telefonerne på Oxygen
> ned, vel ??
> Som eksembel: Hvis blot 100 personer ringer ind og bruger 10 minutter, så er
> der til et par dages intenst og uafbrudt arbejde for en person.
> (i praksis en lille uge)
> Og der var MANGE der ringede og skrev ind.
>
> Det blev heller ikke bedre af at de tidligere ejere lige havde haft en stor
> markedsføringskampagne, hvor de tilbød et 2 årsabonnement incl. en
> laserpointer. Tusinde benyttede sig af dette (i DK & Sverige) og mange af
> disse tilmeldinger kom netop ind i de måneder fra maj-sept. hvor
> skødesløsheden og den manglende håndtering var total.
>
> Det engelske magasin DIVER som DYK nu samarbejder med, havde lovet at
> overtage alle økonomiske abonnementsforpligtelser, men at det endte med at
> blive så omfattende og så dyrt havde ingen kunne forudse.
>
> Men alt dette er heldigvis ved at være bag os... og alligevel ikke.
> Nogle få af de adresser vi fik ind har vist sig at være tidligere abonnenter
> der lå i Vip-Medias database og disse spøger stadigt.
> Og da nogle er blevet registreret som 2 års abonnenter, vil vi opleve et
> lille år endnu med underlige forvekslinger.
>
> ------------------
>
> Til Allan:
> Du er tydeligvis offer for "den grå periode" og hører sikkert til den
> katagori der har været svær at placere.
> Du skal også vide at DYKs nye abonnementssystem fungerer på samme måde som
> alle andre magasiner du finder i kiosken.
> Det er et løbende abonnement, som fortsætter indtil det bliver opsagt.
> Og selv om det ikke er disse betingelser du har tilmeldt dig på (du havde jo
> fået et gavekort fra Vip-Media tiden), så fungerer systemet nu engang sådan.
> Jeg har sendt dit til indlæg til Oxygen og bedt dem om at få afklaret sagen,
> men da der ikke er andet end dit navn at gå efter må du lige kontakte dem
> igen.
>
> Som et plaster på såret vil jeg gerne have lov til at sende både dig og
> "Hellemor" 2 billetter hver til den kommende messe i Bella Center.
> Send mig blot jeres adresse via email: lars@dyk.net så modtager i dem med
> posten inden messen. (benyt venligst den email i har brugt til
> nyhedsgruppen)
>
> Som en lille afrunding vil jeg gerne komme med en lille kommentar:
> Selvfølgelig skal man ikke finde sig i at blive uretfærdigt behandlet - og
> nyhedsgruppen er da også et rigtig godt forum at spørge lidt rundt, hvis man
> har spørgsmål.
> Men næste gang kan jeg da kun opfordre til at gribe telefonen og ringe til
> os, eller sende en email direkte til os, hvis i har kritik, spørgsmål eller
> gode ideer.
> Så skal vi gøre vores bedste for at gøre noget ved sagen. Vores
> informationer finder i på www.dyk.dk
> (som sagt sidder vi ikke selv med abonnementsdatabasen, men vi skal nok få
> løst problemerne alligevel
>
> Godt nytår til jer alle.
> Håber at se så mange af jer som muligt på årets dykkermesse i Bella Center
> d. 25/26 januar.
>
> Men venlig hilsen
>
> / Lars Stenholt Kirkegaard
>
> Diver Group Scandinavia ApS.
>
>
> ---------------------------------------------------------------
> Undervandsmagasinet DYK udkommer på dansk og svensk.
> Det er ejet af forlaget Diver Group Scandinavia ApS,
> som igen er ejet af The Diver Group i England.
>
>


Allan Hansen (05-01-2003)
Kommentar
Fra : Allan Hansen


Dato : 05-01-03 22:35


"Undervandsmagasinet DYK" <dyk@dyk.net> skrev i en meddelelse
news:FbWR9.25284$Hl6.2841575@news010.worldonline.dk...
> Til Allan:
> Du er tydeligvis offer for "den grå periode" og hører sikkert til den
> katagori der har været svær at placere.
> Du skal også vide at DYKs nye abonnementssystem fungerer på samme måde som
> alle andre magasiner du finder i kiosken.
> Det er et løbende abonnement, som fortsætter indtil det bliver opsagt.
> Og selv om det ikke er disse betingelser du har tilmeldt dig på (du havde
jo
> fået et gavekort fra Vip-Media tiden), så fungerer systemet nu engang
sådan.

Det eneste jeg har accepteret er at modtage et antal DYK. At i opfatter det
som et løbende abonnement er mig totalt uvedkommende. Jeg har ikke
underskrevet noget som helst men blot oplyst modtageren af et antal blade på
en gavekort-talon. Hvis i efter gavekortet havde tilbudt et abonnement havde
været naturlig marketing men jeg erindrer ikke at have modtaget noget
hverken fra Vip-Media, Diver-DYK eller Oxygen. Jeg kan her år efter hverken
dokumentere antallet af modtagne blade, tidsperiode eller andet. Omvendt er
dokumentationen fra Oxygen også gætteværk i grå-zonen men trods dette
udsendes opkrævninger på abonnementer. Jeg har siden DYK's start været
"ustabil" løsnummer køber alt efter indhold og kunne aldrig finde på et fast
abonnement.

> Som en lille afrunding vil jeg gerne komme med en lille kommentar:
> Selvfølgelig skal man ikke finde sig i at blive uretfærdigt behandlet - og
> nyhedsgruppen er da også et rigtig godt forum at spørge lidt rundt, hvis
man
> har spørgsmål.
> Men næste gang kan jeg da kun opfordre til at gribe telefonen og ringe til
> os, eller sende en email direkte til os, hvis i har kritik, spørgsmål
eller
> gode ideer.

Denne nyhedsgruppe er da ganske glimrende og giver hurtig reaktion. Nu har
jeg som skrevet 2 gange været i forbindelse med Oxygen bogholderi og ganske
som du skrev må de være blevet kimet ned. Efter første brev ringede jeg
daglig i 2 uger før jeg kom igennem og anden kontakt krævede også flere
opringninger. På en eller anden måde er jeres problem med hvem der har
abonnement, hvorlængeog i hvilke perioder blevet flyttet over på blandt
andet mig. Det var fint nok hvis der var blevet gjort opmærksom på at der
var rod i overtagelsen af abonnementerne og i søgte afklaring men med
opkrævning på abonnement ( og nu åbenbart automatisk fortløbende
abonnement ) virker det med et pænt udtryk lidt "bogklub-agtigt". Jeg synes
at jeg har været flink og henvendt mig til Oxygen og opfattede det også som
opklaret, men når jeg så måneder efter igen modtager en opkrævning ( mens
halvdelen af mit dykkerudstyr er helt tørt og den anden halvdel er utæt )
så bliver man noget irriteret

> Godt nytår til jer alle.
> Håber at se så mange af jer som muligt på årets dykkermesse i Bella Center
> d. 25/26 januar.

I lige måde. Jeg har desværre ikke mulighed for at gøre brug af tilbudet,
men mange tak At i som nyt selskab har valgt at holde tidligere abonnemeter
skadesløse synes jeg i øvrigt er en meget fin gestus for bladets
abonnementer.

Allan Hansen




Peter Brown (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Peter Brown


Dato : 06-01-03 01:25

Hej Lars

Jeres metode er vist lige på kant med forbrugerlovgivningen, om god
markedsførings skik, da det er forbrugeren der skal tage initiativ til at
sige nej-tak til et abonnement.

Det mest rigtige havde været, at I have angivet en tidsfrist for de
forbrugere det ville have et abonnement, således at I skulle modtage en
bekræftelse på abonnementet inden for en rimelig tidsperiode.
Det havde så også betydet, at I havde holdt jer inden for lovens rammer,
selv om I nok ikke havde fået slet så mange kunder.

Peter Brown


"Undervandsmagasinet DYK" <dyk@dyk.net> skrev i en meddelelse
news:FbWR9.25284$Hl6.2841575@news010.worldonline.dk...
> > og ville nu kun notere oplysningerne. Hvis jeg får en yderligere
> opkrævning
> > så overgiver jeg sagen til forbrugerklagenævnet.
> >
> > Allan Hansen
>
> ---------------
> Så så... Skal vi nu ikke komme det nye år i hu - og tage tingene som de
> kommer
>
> Kære "Hellemor".
> Jeg forstår du er forvirret, så her får du hele baggrundshistorien:
>
> Vi beklager at du uberettiget har modtaget en opkrævning fra Oxygen.
> Send mig en email med dine informationer, så vi kan finde dig i systemet.
> Det passer også at vi netop har haft en "opblusning" af henvendelser fra
> abonnenterne.
> Det bunder i at det for et par måneder siden - er 1 år siden at vi sendte
> det første nummer ud af "det nye DYK".
> ...efter at vi i september 2002 overtog magasinet.
>
> Forestil dig at man tager mange tusinde adresser og smider dem op i
luften,
> og derefter nødtørftigt sorterer dem i katagorier.
> Det var omtrent det "skrækscenarie" vi stod overfor da vi overtog
> adressedatabasen efter de tidligere ejere af DYK.
>
> Nuvel...
> Vi fik kontakt til Oxygen, som er et abonnementshåndteringsbureau, og så
> startede de mange timers detektivarbejde.
> Og dette arbejde er faktisk gået utroligt meget bedre, end vi i vores
> vildeste fantasi turde håbe på.
> Vi besluttede os for at sende DYK ud til de adresser som vi ikke anede
hvor
> hørte til, efter devisen - hvis de ringer ind og brokker sig over at få
> bladet, så annulerer vi regningen. Det vurderede vi var mest fair over for
> de mange abonnenter der var glade for at modtage DYK, samt det eneste
> rigtige for de mange abonnenter som lå i gråzonen.
> I november sidste år sendte vi så det første nye DYK på gaden, og sammen
med
> december nummeret kom den første faktura.
>
> ...jeg behøver vel ikke at nævne at det TOTALT lagde telefonerne på Oxygen
> ned, vel ??
> Som eksembel: Hvis blot 100 personer ringer ind og bruger 10 minutter, så
er
> der til et par dages intenst og uafbrudt arbejde for en person.
> (i praksis en lille uge)
> Og der var MANGE der ringede og skrev ind.
>
> Det blev heller ikke bedre af at de tidligere ejere lige havde haft en
stor
> markedsføringskampagne, hvor de tilbød et 2 årsabonnement incl. en
> laserpointer. Tusinde benyttede sig af dette (i DK & Sverige) og mange af
> disse tilmeldinger kom netop ind i de måneder fra maj-sept. hvor
> skødesløsheden og den manglende håndtering var total.
>
> Det engelske magasin DIVER som DYK nu samarbejder med, havde lovet at
> overtage alle økonomiske abonnementsforpligtelser, men at det endte med at
> blive så omfattende og så dyrt havde ingen kunne forudse.
>
> Men alt dette er heldigvis ved at være bag os... og alligevel ikke.
> Nogle få af de adresser vi fik ind har vist sig at være tidligere
abonnenter
> der lå i Vip-Medias database og disse spøger stadigt.
> Og da nogle er blevet registreret som 2 års abonnenter, vil vi opleve et
> lille år endnu med underlige forvekslinger.
>
> ------------------
>
> Til Allan:
> Du er tydeligvis offer for "den grå periode" og hører sikkert til den
> katagori der har været svær at placere.
> Du skal også vide at DYKs nye abonnementssystem fungerer på samme måde som
> alle andre magasiner du finder i kiosken.
> Det er et løbende abonnement, som fortsætter indtil det bliver opsagt.
> Og selv om det ikke er disse betingelser du har tilmeldt dig på (du havde
jo
> fået et gavekort fra Vip-Media tiden), så fungerer systemet nu engang
sådan.
> Jeg har sendt dit til indlæg til Oxygen og bedt dem om at få afklaret
sagen,
> men da der ikke er andet end dit navn at gå efter må du lige kontakte dem
> igen.
>
> Som et plaster på såret vil jeg gerne have lov til at sende både dig og
> "Hellemor" 2 billetter hver til den kommende messe i Bella Center.
> Send mig blot jeres adresse via email: lars@dyk.net så modtager i dem med
> posten inden messen. (benyt venligst den email i har brugt til
> nyhedsgruppen)
>
> Som en lille afrunding vil jeg gerne komme med en lille kommentar:
> Selvfølgelig skal man ikke finde sig i at blive uretfærdigt behandlet - og
> nyhedsgruppen er da også et rigtig godt forum at spørge lidt rundt, hvis
man
> har spørgsmål.
> Men næste gang kan jeg da kun opfordre til at gribe telefonen og ringe til
> os, eller sende en email direkte til os, hvis i har kritik, spørgsmål
eller
> gode ideer.
> Så skal vi gøre vores bedste for at gøre noget ved sagen. Vores
> informationer finder i på www.dyk.dk
> (som sagt sidder vi ikke selv med abonnementsdatabasen, men vi skal nok få
> løst problemerne alligevel
>
> Godt nytår til jer alle.
> Håber at se så mange af jer som muligt på årets dykkermesse i Bella Center
> d. 25/26 januar.
>
> Men venlig hilsen
>
> / Lars Stenholt Kirkegaard
>
> Diver Group Scandinavia ApS.
>
>
> ---------------------------------------------------------------
> Undervandsmagasinet DYK udkommer på dansk og svensk.
> Det er ejet af forlaget Diver Group Scandinavia ApS,
> som igen er ejet af The Diver Group i England.
>
>



Lars S. K. (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars S. K.


Dato : 06-01-03 09:49

Hej Peter.

Det har du muligvis ret i...Men vores indtryk var jo netop at de fleste var
eksisterende abonnenter.
....især fordi de tidligere ejere lige nåede at sende reninger ud til et par
tusind abonnenter, selv om de havde solgt magasinet. Og i Sverige gjorde de
det igennem et "factoring" selskab. Der var MASSER der ringede ind og havde
kvitteringer, men som vi ingen indbetaling havde på. Det var meget
frustrerende.(Dét kaldes vist tyveri andre steder.)

Sidste år kigger vi stadig tilbage på som "mareridt-året" hvor vi arbejdede
mere end hvad godt er.
Der blev sikkert taget en panikbeslutning eller to... Jeg beklager.


Men det er som sagt over et år siden, og selvom der stadig dukker underlige
tilfælde op, så synes vi selv at der er ved at være styr på tingene.
Med så mange tusind mennesker der modtager magasinet hver måned vil der
procentielt stadig dukke "sjove" forespørgsler op her i gruppen.
Det ville vist være underligt andet.

Jeg hører desuden ofte fra Oxygen at DYK abonnenterne er langt de sødeste af
alle de abonnenter de håndterer.
De er forstående for situationen - og er superglade over at bladet
overlevede. De kan mærke at folk er glade for dykning.
....mange tak for det. Det luner.

...og skal vi så ud i vintervejret og lave noget isdykning ??

(suk..hvem der lige stod og skulle til Rødehavet NU

/ Lars

--
________________________________
DYK - The Scandinavian Divemagazine


"Peter Brown" <doc_069@mailandnews.com> skrev i en meddelelse
news:3e18cced$0$241$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej Lars
>
> Jeres metode er vist lige på kant med forbrugerlovgivningen, om god
> markedsførings skik, da det er forbrugeren der skal tage initiativ til at
> sige nej-tak til et abonnement.
>
> Det mest rigtige havde været, at I have angivet en tidsfrist for de
> forbrugere det ville have et abonnement, således at I skulle modtage en
> bekræftelse på abonnementet inden for en rimelig tidsperiode.
> Det havde så også betydet, at I havde holdt jer inden for lovens rammer,
> selv om I nok ikke havde fået slet så mange kunder.
>
> Peter Brown
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste