TV-Out
Fra : Martin Skou Andersen

Dato : 05-01-03 00:14

Hej der!

Jeg har et grafikkort med TV-Out, GeForce 2 TI 64MB.
Mit problem er at jeg gerne vil have sat det op sådan så det er nemt at
skifte til TV'et. Jeg har før haft sat det op så det fungerende. Men der
skulle jeg ud i en terminal uden for X og starte et script, som så
starte X på TV'et. Besværligt.

Kan man ikke få startet to X sessions op?
En på F7 og en på F8...

Eller hvordan er det smartest at sætte det op så man nemt kan skifte
display til TV'et?

/Martin Skou

Fra : Ivar Madsen

Dato : 05-01-03 00:35

Martin Skou Andersen skrev Søndag den 5. januar 2003 00:13 i
dk.edb.system.unix:

> Kan man ikke få startet to X sessions op?
> En på F7 og en på F8...

Det kan du godt, Ctrl + Alt + [F1-F6} så får du en ny promt, hvor du
kan logge på, når du har logget på så skriver du startx -- :[-6] så
vil du have en anden X session på Ctrl + Alt + [F7-F12}

> Eller hvordan er det smartest at sætte det op så man nemt kan
> skifte display til TV'et?

Jeg ville fortræke at have et kort til TV og et kort til skærmen,
såkan man have hver sin opløsning på dem, og have begge kørende på
samme tid. Men det er jo ikke den HW løsning du har,,,

Ivar Madsen

Fra : Jonas

Dato : 05-01-03 15:38

Hej -

> Kan man ikke få startet to X sessions op?
> En på F7 og en på F8...

Hvis du bruger Gnome's Display Manager (gdm), kan du tilføje en X
session på Ctrl+Alt+F8, men sin egen XFree configurations fil.
Du retter i /etc/X11/gdm/gdm.conf:

find "[servers]" delen i gdm.conf, nu står der sikkerk kun "0=Standard"
eller "0=/usr/X11R6/bin/x" du tilføjer nu en linie:

"1=/usr/X11R6/bin/X -xf86config /etc/X11/XF86Config-4.vt8"

"etc/X11/XF86Config-4.vt8" er den nye configurations fil som du
kopier, fra /et   c/X11/XF86Config-4, og laver dine ændringer i. Nu kan du
genstarte gdm f.eks. med "gdm-restart", så skulle det spille.

Du kan sikkert gøre det samme med KDE's Display Manager (kdm), jeg ved
bar ikke hvordan. Men du kan jo bare skifte Display Manager. I Mandrake
ændre man i "/etc/sysconf/desktop" det er sikker det samme på RedHat.

Håber du får det til at virke.

Mvh
Jonas