opstartsproblem RH 8.0
Fra : Jakob

Dato : 04-01-03 15:24

Hej NG

Jeg her win98 på drev c
og winXP på drev d
og RH 8.0 på (e)

Hvert OS på hver sin HDD

Men efter at jeg lavede en repair af winXP er min lilo forsvundet, jeg har
"glemt" at lave start disketter til RH.

Det skal lige siges at da lilo og RH virkede, virkede winXP ikke.

Kan man downloade opstarts disketterne så jeg kan starte RH op den vej eller
skal den geninstalleres igen...og kommer min winXP så til ikke at virke
igen.

MVH Jakob

Fra : Thomas

Dato : 04-01-03 16:25

"Jakob" <duckman_duck@rocketmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
eller
> skal den geninstalleres igen...og kommer min winXP så til ikke at virke

du kan smide dine Red Hat cd 1. i drevet og vælge en custom install. så får
du mulighed for at lave bootdiskette.
Mit system virkede fint med Grubb Bootloader, men jer er nu gået over til at
bruge programmet System Commander 7 som bootloader.
venligst

Thomas

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 04-01-03 16:59

Thomas wrote:
> du kan smide dine Red Hat cd 1. i drevet og vælge en custom install.

Er det ikke simplere at boote den cd i rescue mode, chroot til
rodpartitionen, og dér køre lilo?

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08