Div problem
Fra : Xystus

Dato : 04-01-03 14:07

Hey

Jeg skal have centreret et billede (horisontalt og vertikalt) og det har jeg
tænkt mig at gøre ved hjælp af en div... Jeg ved bare ikke hvordan jeg får
en div til at fylde hele skærmen... Er der nogle der kan hjælpe???

http://xystus.adr.dk/xem/splashtest.html

Jeg har forsøgt mig med at lægge en div ind i en div...

- Xystus

Xystus website-->
http://xystus.adr.dk

Fra : jopa

Dato : 04-01-03 14:26

"Xystus" skrev bla.
> [...]
> tænkt mig at gøre ved hjælp af en div... Jeg ved bare ikke hvordan jeg får
> en div til at fylde hele skærmen... Er der nogle der kan hjælpe???

http://www.bluerobot.com/web/layouts/

Her lidt inspiration

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Xystus

Dato : 04-01-03 21:55

Hey

> Her lidt inspiration
> http://www.bluerobot.com/web/layouts/

Jeg brugte "margin auto"

Kan man ikke gøre noget lignende vertikalt? Det er det der driller...

- Xystus

Xystus website-->
http://xystus.adr.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-01-03 22:06

"Xystus" <pt@teliamail.dk> skrev :

>Kan man ikke gøre noget lignende vertikalt? Det er det der driller...

Du skal have en bredde og højde på den div, der skal centreres og
så bruge en negativ margin på det halve.

Se
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/centrer.htm

Fra : Xystus

Dato : 04-01-03 22:17

Hey Knud

Hvorfor har du lavet kommentartags om dit stylesheet?

- Xystus

Xystus website-->
http://xystus.adr.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 04-01-03 22:49

"Xystus" <pt@teliamail.dk> writes:

> Hvorfor har du lavet kommentartags om dit stylesheet?

For at skjule det for browsere der ikke forstår <style>-tagget.
Der er ikke så mange tilbage :)

<URL:http://www.htmlhelp.com/reference/css/style-html.html#embedding>
<URL:http://www.w3.org/TR/REC-CSS1-961217#containment-in-html>

/L

Fra : Xystus

Dato : 05-01-03 00:20

Hey

Tak for alle svarene... Jeg fik det lavet som jeg ville have det...

- Xystus

Xystus website-->
http://xystus.adr.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-01-03 22:48

"Xystus" <pt@teliamail.dk> skrev :

>Hvorfor har du lavet kommentartags om dit stylesheet?

Hvis nogen med en browser, der ikke forstår css, forvilder sig
ind på siden, så vil de se css'en som tekst, hvis der ikke er det
uden om.

Så når man skriver css i <head> bør det altid være der, men ikke
i et ekstent stylesheet, da browseren ikke forstår linket til
stylesheetet.