fuglefoder
Fra : Pia-Helene

Dato : 04-01-03 12:38

Sidder og nyder solsortene i min have, mens de nyder godt af de æbler jeg
tidligere på vinteren trak på pinde og placerede rundt om i træer og buske.
Det er nem fuglefoder, og til både gavn og fornøjelse på en kold og
snedækket dag som denne.

Pia-Helene

Fra : Brian Oestergaard

Dato : 04-01-03 13:38

"Pia-Helene" <pia-helene@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
buske.
> Det er nem fuglefoder, og til både gavn og fornøjelse på en kold og

Hej

Prøv lige at stille noget vand ud til dem, gerne med et varmelegeme i så det
holder sig optøet. Så skal du bare se antallet af solsorte stige helt vild.

Brian Østergård

Fra : gerda

Dato : 12-01-03 18:57

>Prøv lige at stille noget vand ud til dem, gerne med et varmelegeme i så det
>holder sig optøet. Så skal du bare se antallet af solsorte stige helt vild.

Ja. Det er rigtigt. Vi har en lille sø med guldfisk, som overvintrer
ude. Derfor har vi en iltpumpe, der pumper luft ned i søen hele
vinteren og holder et hul frostfrit. Her drikker og bader hver dag en
masse forskellige slags fugle.

Mvh
gerda

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-01-03 13:43

On Sat, 4 Jan 2003 12:38:07 +0100, "Pia-Helene"
<pia-helene@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>tidligere på vinteren trak på pinde og placerede rundt om i træer og buske.
>Det er nem fuglefoder, og til både gavn og fornøjelse på en kold og

Ja, æbler er godt fuglefoder. Jeg har et paradisæbletræ hvor der stadig
sidder masser af æbler - de fleste er det blevet spist lidt af, men det
virker som om de er alt for frosne lige nu, til at fuglene kan få
fornøjelse af dem.

Det er også en god ide at sørge for at fuglene har vand. Lige nu hvor
der er sne går det uden , men jeg kan da alligevel se at de flokkes om
hullet i dammen. (Som jeg måtte ud og tø op med en kande kogende vand -
pumpen kan ikke længere holde hullet isfrit. Der dannes en stor knold
over vandstrålen, som heldigvis kører videre nedenunder. Og en enkelt
liter kogende vand kan få knolden tøet op. Men med 9 graders frost her
midt på dagen, så varer det ikke længe inden hullet igen er frosset
over.)

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Jynis

Dato : 05-01-03 13:47

> [...]
buske.
> Det er nem fuglefoder, og til både gavn og fornøjelse på en kold og

Hej . Her hos os bruger vi solsikkekerner , en lux blanding og en havefugle
blanding. Desuden hvis vi har en rest kogte kartofler, maturligvis hænger
der også fugleboller rundt i træerne. Når der er flest er der ca. 150 fugle
på en gang, 18 forskellige arter. Det er en stor fornøjelse at se på dem, i
hvert fald er det foderet vær.
Mvh.

--
Jytte Petersen.