Indkøb af switse
Fra : a.s.v@get2net.dk

Dato : 03-01-03 23:51

vi skal til og starte op med net aftner og vi er meget i tvivel om
hvilke swise vi skal købe og på hvilken måde vi skal sætte det bedst
op.

er det bedst og købe flere switse med feks 16 pors eller 24 port og
skal de sættes i røven af hinanden eller er det bedst og kople dem på
wores router enkeltvis da der er 4 porte på ruteren som er en Zyxel1
eller er det bedst og seriel forbinde vores switse

Fra : Arne

Dato : 04-01-03 00:16

Da routeren har så forholdsvis lav hastighed i forhold til Switchene - så er
det hip som hap hvordan i forbinder
Switchene til routeren.
Det er derimod mere interessant hvordan i forbinder switchene sammen.

Men kan du ikke fortælle lidt mere om hvor mange I bliver, og hvor mange
switch osv i får fat ?

Eivind

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-01-03 10:28

<a.s.v@get2net.dk> wrote in message
> vi skal til og starte op med net aftner og vi er meget i tvivel om
> hvilke swise vi skal købe og på hvilken måde vi skal sætte det bedst
> op.

Hvor mange porte skal du bruge I alt?

> [...]
> wores router enkeltvis da der er 4 porte på ruteren som er en Zyxel1
> eller er det bedst og seriel forbinde vores switse

Hvis der maximalt skal bruges 64-96 porte

Så ville jeg sætte switchene parallet til Zyxel´en.. Da den så vidt jeg kan
se på http://www.zyxel.dk/product/product_01.php?product_id=22 har indbygget
10/100 Mbit switch

Hvis der skal flere på en 96 computere... Ville jeg bruge een switch ved
siden af zyxel´en... Som har de antal porte, som der skal være af antal
switce til computerne....

Hvis det skal gå rigtig stærk.. Skal du nok købe en switch med fx 8
Gigabitporte... og så hvor computerne kobles på, switche med gigabit uplink
porte.. Så alle switchene bliver koblet til hovedswitchen med
gigabitporte.... Men det bliver selvfølgelig dyrere

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-01-03 10:36

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> Så ville jeg sætte switchene parallet til Zyxel´en.. Da den så vidt jeg
> [...]

Hvis du har ledige porte på en af switchene.. så kan du også prøve at sætte
de andre switche til den, og så koble routeren til den også... hvis vi nu
siger at swichen i routeren er dårlig....

Men at køre dem serielt ville jeg ikke gøre... Da forbindelsen imellem så
således vil blive mere belastet = lavere hastighed....

Fra : Ligusterlogik

Dato : 08-01-03 20:45

jeg ville sætte det op således...

Switch
^

Router---> Switch ---> Switch

Switch

sådan, vil pcerne i dette netværk, snakke mest stabilt sammen, evt, som
tidl, sagt, med Gigabit porte, så burde det køre ok...
Og her kan i have ca 144 brugere på,, hvis i har 3 48 ports incl, 1Gb
uplink, eller evt, fiber ?!
og en switch med Gb 3 Gb porte

maier