JavaScript og linieskift
Fra : Christian Høegh

Dato : 03-01-03 21:35

Jeg har brug for at indsætte tekst med linieskift i et JavaScript.
Nedenstående virker ikke.

document.write("tekst her

tekst her

og tekst her");

Men findes der i JavaScript en funktion der printer tekst der indeholder
linieskift.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 03-01-03 21:57

"Christian Høegh" <christian@discoworld.dk> writes:

> [...]

> tekst her
>
> og tekst her");

> Men findes der i JavaScript en funktion der printer tekst der indeholder

document.write("tekst her\n\ntekst her\n\nog tekst her");

Altså, \n repræsenterer et linjeskift inden i en javascript streng.

/L

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-01-03 22:00

"Christian Høegh" <christian@discoworld.dk> skrev :

>document.write("tekst her
>
>tekst her
>
>og tekst her");
>

>Men findes der i JavaScript en funktion der printer tekst der indeholder
>linieskift

Her kan du da bare bruge <br>
document.write("tekst her<br>tekst her<br>og tekst her");

Fra : Christian Høegh

Dato : 03-01-03 22:11

Tak for tippet om at bruge <br>

Men problemmet er, at det er tilfældige brugere der indtaseter noget tekst
gennem et tekstfelt. Så det er måske lidt i overkanten at forlange at de
skal bruge <br> eller for den sags skyld \n som linieskift.

Er der andre løsninger?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-01-03 22:26

> [...]

>gennem et tekstfelt. Så det er måske lidt i overkanten at forlange at de
>skal bruge <br> eller for den sags skyld \n som linieskift

Det fremgik jo ikke af spørgsmålet, men det kan det måske.

Vi bevæger os ud i noget, hvor jeg ikke helt er med, men spørg i
news:dk.edb.internet.webdesign,clientside, den er beregnet til
scriptspørgsmål.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.