Køkkenvask lugter
Fra : SusanneT

Dato : 03-01-03 18:23

Afløbet fra vores køkkenvask lugter fælt. Jeg har forsøgt af hælde
kogende vand igennem, og da dette var uden resultat flere omgange af
afløbsrens, som heller ikke havde nogen effekt.

Hvad skyldes det, og hvad kan man gøre ved det? (hvis svaret er noget
med, at afløbet skal skilles ad, hvad og hvordan gør man så? - spørger
manden i huset, som er ham, der skal gøre det beskidte arbejde.)

Hilsen

Susanne T

Fra : Per H

Dato : 03-01-03 19:56

On Fri, 03 Jan 2003 19:23:24 +0200, SusanneT <ingen@mail.dk> skrev:

>Afløbet fra vores køkkenvask lugter fælt. Jeg har forsøgt af hælde
>kogende vand igennem, og da dette var uden resultat flere omgange af

Har i prøvet med eddike?

Vh Per

Fra : Inger Pedersen

Dato : 03-01-03 19:56

"SusanneT" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skyldes det, og hvad kan man gøre ved det? (hvis svaret er noget
> med, at afløbet skal skilles ad, hvad og hvordan gør man så? - spørger
> manden i huset, som er ham, der skal gøre det beskidte arbejde.)

Jeg vil gætte på, der sidder nogle belægninger indvendigt i det lille rør,
der går fra overløbshullet bag i vasken - gamle madrester, rester af
opvaskevand, etc. - og de kan være ret ulækre.

Skru vandlås og rørene omkring løs og sæt en spand under vasken, HVIS nu
nogen skulle åbne for vandet
Det gør I ved at skrue og vrikke, til gevindet er løst. Pas på, de sorte
gummiringe ikke bliver væk. De skal tætne igen, når I samler rørene.
Tegn på et stykke papir, hvordan rørene sad - de skal sidde ligesådan igen,
og I glemmer det garanteret, inden I er færdige.

Fjern det skidt, der sidder indvendigt i vandlås og rør, evt. med en
skruetrækker ellers med klør fem (gummihandsker er gode for de sarte).
Vask rørene i varmt sæbevand.
Saml dem igen ved at skrue/vrikke modsat af, hvad I gjorde første gang.

Hilsen Inger

Fra : Erik Olsen

Dato : 03-01-03 20:23

Inger Pedersen wrote:

> [...]
> Vask rørene i varmt sæbevand.
> Saml dem igen ved at skrue/vrikke modsat af, hvad I gjorde første

Det er dejligt at høre en kvinde som ved hvordan man gør.

Et tip mere: Pas godt på gummiringene så de ikke bliver beskadiget. Hvis
det er tilfældet må de udskiftes. Der plejer også i en eller flere af
samlingerne at være en konisk plastring, den skal også være hel når den
genbruges.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Anne Lindholt Ottose~

Dato : 04-01-03 00:29

"Inger Pedersen" <inger@pedersen.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> Det gør I ved at skrue og vrikke, til gevindet er løst. Pas på, de sorte
> gummiringe ikke bliver væk. De skal tætne igen, når I samler rørene.

Nu har vi været gennem det show et par gange, gerne lørdag eftermiddag, og
mit råd skal hermed lyde ud over hustagene: Inden I giver jer til at skille
noget som helst ad, så tag i Silvan og køb nogle nye gummipakninger! De vil
med al sandsynlighed være stive som pap, og så knækker de, når der bliver
pillet med dem, og det er et brok og et bøvl. Derfor: Køb rigeligt ind af
dem - hvis I ikke bruger dem, kan I levere dem tilbage.

> Tegn på et stykke papir, hvordan rørene sad - de skal sidde ligesådan
igen,
> og I glemmer det garanteret, inden I er færdige.

Og tag nogle billeder, hvis I har et digitalkamera.

/Anne

Fra : HHIST

Dato : 04-01-03 12:43

Hej
Jeg kender ikke dit hus. Men er du sikker på at lugten kommer fra
køkkenvasken ? Den kunne også komme fra afløbet under skabet. Er det et
etplanshus? af ældre dato? Kan det være at de gamle betonrør uder gulvet er
faldet sammen og alt vandet fra vasken løber ud i jorden under huset.
mvh Finn
SusanneT <ingen@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3E15C70C.9050404@mail.dk...

Fra : Morten DH

Dato : 05-01-03 16:51

> [...]
> med, at afløbet skal skilles ad, hvad og hvordan gør man så? - spørger
> manden i huset, som er ham, der skal gøre det beskidte arbejde.)

Måske et dumt spørgsmål; men er der vandlås på vasken?

Jeg havde selv samme problem da jeg overtog en lejlighed - og det viste sig
at der ikke var monteret en vandlås og havde selvfølgelig ikke tænkt på at
kontrollere det (afløbet blev ført ind i skunken så det var ikke umiddelbart
til at se)