tulipanløg
Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 03-01-03 14:29

Hej

Min blomsterhandler har lige været så rart at forære mig en hel pose
tulipanløg, de får nemlig tulipanerne til buketter med løg. Hvordan skal jeg
opbevare, dem indtil de skal i jorden?
Hvornår i jorden. Jeg bor i et alm. parcelhus uden kælder.

VH Birgitte

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-01-03 14:38

On Fri, 3 Jan 2003 14:28:31 +0100, "Birgitte Abkjær" <paogba@oncable.dk>
wrote:

> [...]
>opbevare, dem indtil de skal i jorden?
>Hvornår i jorden. Jeg bor i et alm. parcelhus uden kælder.

Det bedste du kan gøre er at sætte dem med det samme. Men nu er det godt
nok ret svært at komme i jorden for tiden....
Prøv at finde den stor flamingokasse, fyld noget jord/pottemuld/spagnum
i den og plant løgene deri.

Siden løgene har været drevet frem til blomsterhandleren, så vil de
næppe blomstre det kommende forår alligeve. Men det gælder så om at få
dem 'fedet op' om man så kan sige, til den følgende sæson. Altså finde
et sted i haven de kan stå og evt. give dem en smule gødning i løbet af
foråret. Når så toppen igen er visnet væk, så kan de tages op og sættes
på blivestedet eller bedre, gemmes til efteråret hvor de så sættes som
normalt.

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 03-01-03 16:14

> [...]
> nok ret svært at komme i jorden for tiden....
> Prøv at finde den stor flamingokasse, fyld noget jord/pottemuld/spagnum

Hvor skal jeg så sætte kassen?

VH Birgitte

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-01-03 16:43

On Fri, 3 Jan 2003 16:13:39 +0100, "Birgitte Abkjær" <paogba@oncable.dk>
wrote:

>Hvor skal jeg så sætte kassen?

Uopvarmet drivhus, carport, halvtag eller lignende steder.

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 03-01-03 17:07

> Uopvarmet drivhus, carport, halvtag eller lignende steder.

Tak for rådet - BA