Dynamisk oprettelse af nodes i TTreeView
Fra : // Overby

Dato : 03-01-03 12:14

Hejsa...

Jeg har behov for at oprette både parents og children dynamisk i et
TreeView. Problemet er bare, at jeg ikke kan oprette parents. De skal nemlig
erklæres som lokale variable mens man skriver koden. Kan det ikke gøres
dynamisk, eller findes der en component, der er bedre?

Daniel

Fra : Harald

Dato : 03-01-03 12:26

"// Overby" <danielFJERNES@FJERNESoverbyhansen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> erklæres som lokale variable mens man skriver koden. Kan det ikke gøres
> dynamisk, eller findes der en component, der er bedre?

Jeg forstår ikke helt spørgsmålet, men der skulle ikke være nogen problemer
i at oprette et TreeView dynamisk.

Mvh
HK

Fra : // Overby

Dato : 03-01-03 12:56

> Jeg forstår ikke helt spørgsmålet, men der skulle ikke være nogen
problemer
> i at oprette et TreeView dynamisk.

Treeviewet er placeret på formen. Men det er nodes jeg ikke kan få sat på
dynamisk. Det er ikke noget problem med children med funktionen AddChildren,
men når jeg skal tilføje en parent, så skal jeg bruge funktionen Add, men
den kræver at jeg har oprettet en variabel når jeg skriver kildekoden. Jeg
mangler en funktion kaldet AddParent.

Daniel

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 03-01-03 13:22

"// Overby" <danielFJERNES@FJERNESoverbyhansen.dk> wrote in message
> [...]

men
> den kræver at jeg har oprettet en variabel når jeg skriver kildekoden.

Hvorfor opretter du så ikke en variabel?

Fra : // Overby

Dato : 03-01-03 13:28

Problemet er at jeg ved ikke, hvor mange parents jeg skal bruge, men
alternativet er vel at oprette et array af 20 TTreeNodes, det må vel være
nok. Men det er bare lidt spaghetti kode

Fra : Harald

Dato : 03-01-03 13:38

> Problemet er at jeg ved ikke, hvor mange parents jeg skal bruge, men
> alternativet er vel at oprette et array af 20 TTreeNodes, det må vel være
> nok. Men det er bare lidt spaghetti kode

Hvis du har noget at bruge dem til så lav et dynamisk array af TTreeNode

Mvh
HK

Fra : Harald

Dato : 03-01-03 13:26

> [...]
> den kræver at jeg har oprettet en variabel når jeg skriver kildekoden. Jeg

for at tilføje nogle parents skriver du:
TreeView.Items.Add(nil,'En parent 1');
TreeView.Items.Add(nil,'En parent 2');

TreeView.Items.Add(nil,'En parent 3');

og det kræver ingen variabler, eller hur?

Mvh
HK