Et fordømt blandingsbatteri
Fra : Habito71

Dato : 03-01-03 12:05

Hej allesammen.

Jeg bor i en fremlejelejlighed, hvor badeværelsets
bruse-blandingsbatteris temperaturregulator, er så stram, at jeg
nærmest skal bruge en papegøjetang for at regulere varmen. Og den ene
dag brænder jeg mig i badet, og den næste ryster jeg af kulde. Udlejer
er en ung pige, som er bortrejst, så der er ikke meget hjælp at hente.

Jeg er absolut ikke teknisk, og der står ikke noget mærke på
b-batteriet. Men det er rimeligt moderne, sikkert fra sidst i
halvfemserne. I venstre side sidder vandmængderegulatoren og i højre
tempratur-dimsen. De to regulatorer er formet som "halve citroner" -
de spidser til og i selve spidsen sidder der en lille plastik-dut. Den
har jeg fjernet og skruet selve "citron-hætten" af. Det bragte mig ind
til et lille messingtandhjul, som er den stramme dims. Men så stoppede
min tekniske viden. Skal jeg skrue hele batteriet af? Som det nok
skinner igennem er jeg spejlblank med hensyn til vvs

Jeg har prøvet at motionere regulatoren, men det sidder nærmest for
stramt. Hvad dælen skal jeg gøre?

Mvh.
Peter

Fra : Lars

Dato : 03-01-03 21:06

"Habito71" <athome71@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> skinner igennem er jeg spejlblank med hensyn til vvs
>
> Jeg har prøvet at motionere regulatoren, men det sidder nærmest for

Måske et dumt spørgsmål, men har du prøvet at trykke på den lille
plastik-dut INDEN du prøver at dreje regulatoren?

Det kan jo være at plastik-dutten er en slags lås.

/Lars

Fra : Rolli

Dato : 03-01-03 21:27

On 3 Jan 2003 03:04:42 -0800, athome71@yahoo.com (Habito71) wrote:

>Jeg har prøvet at motionere regulatoren, men det sidder nærmest for
>stramt. Hvad dælen skal jeg gøre?
>
>Mvh.
>Peter
fortsætte med at motionere den, eller lukke for vandet, skille det ad
og komme det i noget afkalker.'
Rolli

Fra : Habito71

Dato : 04-01-03 17:38

Rolli <rolli@stofanet.dk> wrote in message news:<8trb1vg5c4j985l72ii0t81euv87pn0khc@4ax.com>...

> fortsætte med at motionere den, eller lukke for vandet, skille det ad
> og komme det i noget afkalker.'
> Rolli

Tak for forslag. Der sidder sådan en rød dut, som er den her trykbare
knap. Så de sorte dutter i enderne dækker bare for skruerne inden
under.

Ok, Rolli. Jeg vil fortsætte med at motionere den (men nu med
papegøjetang) og eller så skrue hele møget af og lægge den i eddike.

Mvh.
Peter