Dulle-mager
Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 02-01-03 22:10

http://www.haabet.dk/dollz/b.html

Hvordan får jeg Dulle-mageren til,
at virke i Netscape og andre?

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 03-01-03 01:51

Peter Ole Kvint <haabet@danbbs.dk> writes:

> http://www.haabet.dk/dollz/b.html
>
> Hvordan får jeg Dulle-mageren til,
> at virke i Netscape og andre?

Det vil være nemmere at svare på hvis du siger hvad den skal gøre,
og hvad der er galt.
Og hvilken Netscape, 4 eller 6/7?

I Opera kan jeg klikke på et billede, og så begynder det at følge
musen. Billederne kan ikke ses når man kører demove rpå en anden
baggrund. Det kan sikkert løses ved at give dem et højere z-index.

Jeg kan se at javascripten er skrevet til IE. F.eks. hedder det
ikke event.srcElement i standard DOM, men event.target , og
event er ikke en global variabel, men et argument til event-handleren.
(og du tester for document.all, som dog kan findes i andre browsere).
Altså: Javascripten er crap, drop den og find en der er skrevet til
at virke i andet end IE. Det er sikkert muligt at konvertere den, men
jeg er ikke sikker på at det er lovligt (deres copyright og så videre).

Jeg synes selv det er mere behageligt at klikke, og så følger billedet
musen til man klikker igen, end at skulle holde knappen nede mens man
dragger. Det rammer også nogle gange ind i min browsers drag-n-drop på
billeder.

/L

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 03-01-03 15:57

Lasse Reichstein Nielsen wrote:

> Det vil være nemmere at svare på hvis du siger hvad den skal gøre,
> og hvad der er galt.
> Og hvilken Netscape, 4 eller 6/7?

Jeg kan ikke flytte billderne, i 4 og i Mozilla.

> I Opera kan jeg klikke på et billede, og så begynder det at følge
> musen. Billederne kan ikke ses når man kører demove rpå en anden
> baggrund. Det kan sikkert løses ved at give dem et højere z-index.

Hvilke Opera?
> [...]

> (og du tester for document.all, som dog kan findes i andre browsere).
> Altså: Javascripten er crap, drop den og find en der er skrevet til

Det har jeg forsøgt.

> Det er sikkert muligt at konvertere den, men
> jeg er ikke sikker på at det er lovligt (deres copyright og så videre)

Tror du at de sagsøger mig hvis jeg knvertere den?

> [...]
> musen til man klikker igen, end at skulle holde knappen nede mens man
> dragger. Det rammer også nogle gange ind i min browsers drag-n-drop på

Det lyder meget rigtig, det er bare svært at ramme.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 03-01-03 21:44

Peter Ole Kvint <haabet@danbbs.dk> writes:

> Jeg kan ikke flytte billderne, i 4 og i Mozilla.

Klart, javascripten er meget IE-specifik.

Helt præcist: Opera 7 beta 2 (build 2577). Downloades fra www.opera.com.

> z-index ?

En CSS-egenskab der bestemmer hvilke elementer der skal stå oven på hvilke
andre elementer, hvis man placerer dem oven i hinanden.

> Det har jeg forsøgt.

Jeg tror jeg kunne whiffe noget sammen, men ikke idag. For træt :)

Om de kommer efter dig eller ej, for at ændre i deres script, ændrer
ikke ved at det er ulovligt :) Derfor vil jeg ikke anbefale det.

/L

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 04-01-03 01:22

> [...]

> Om de kommer efter dig eller ej, for at ændre i deres script, ændrer
> ikke ved at det er ulovligt :) Derfor vil jeg ikke anbefale det.

Jeg har fundet noget som virker i Mozilla
http://kusor.net/traducciones/brainjar.es/drag1.es.html

Det er godt nok kun tekst boxe men det må være det samme
på en måde.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 04-01-03 08:02

Lasse Reichstein Nielsen wrote:

> En CSS-egenskab der bestemmer hvilke elementer der skal stå oven på hvilke
> andre elementer, hvis man placerer dem oven i hinanden.

Ja, men den er helt overflødig,
da elementerne har det forvejen
alt efter hvor de står i dokumentet.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 03-01-03 17:37

Lasse Reichstein Nielsen wrote:

> Det vil være nemmere at svare på hvis du siger hvad den skal gøre,

Drag and Drop Script

Det jeg mangler er et "Drag and Drop Script" for Mozilla, Netcape6 og Opera

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 04-01-03 17:38

Peter Ole Kvint wrote:

> http://www.haabet.dk/dollz/b.html
>
> Hvordan får jeg Dulle-mageren til,
> at virke i Netscape og andre?'

nu virker i Moilla men ikke helt i Explore5
http://www.haabet.dk/dollz/slett.htm