Porblemmer igen
Fra : Jan Bang Madsen

Dato : 02-01-03 21:37

Hej

Jeg har desværre problemmer igen: Jeg har fået lavet denne fil:
<%
Dim Conn
function OpenConn (DBName)

ODBCpath = left(request.ServerVariables("PATH_TRANSLATED"),
instrrev(request.ServerVariables("PATH_TRANSLATED"), "\"))
Conn.Open "DBQ=" & ODBCpath & DBName & ";DefaultDir=" & ODBCpath &
";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}"

End function

OpenConn("ah.mdb")

Set objRS = server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Set objRS.ActiveConnection = Conn
%>

Og du kan jeg søge på siden. Jeg kan også lægge data ind på min egen pc'ere,
men ikke på serveren. Jeg bruger denne sætning til det

Set rs =objrs.execute(SQLstmt)

Er der noget der kan hvad der er galt. Den siger blot det der er problemmer
med at vise sigen

Hilsen

Jan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-01-03 00:01

Jan Bang Madsen skrev:

> Set objRS = server.CreateObject("ADODB.Recordset")

> Set rs =objrs.execute(SQLstmt)

objRS er et recordset. .Execute-metoden hører til et connection-
objekt. Følgende vil begge virke:

' implicit recordset (dannet med set)
Set rs = Conn.Execute (SQLstmt)

' eksplicit recordset (dannet med CreateObject)
Set objRS = server.CreateObject("ADODB.Recordset")
objRS.Open SQLstmt

> Er der noget der kan hvad der er galt. Den siger blot det der
> er problemmer med at vise sigen

Mon ikke det er en fejl 500 du får. Det er ikke en "rigtig" fejl,
men blot din browser der ikke viser hele fejlkoden. Se på
<http://asp-faq.dk/article/?id=45> hvordan du fjerner den.

Men bortset fra det er der 117 ting der kan være galt med selve
sql-sætningen. Derfor er det en god ide at udskrive indholdet af
din sqlvariabel (her SQLstmt) umiddelbart før du benytter den mod
databasen. Metoden er grundigt beskrevet på
<http://asp-faq.dk/article/?id=41> (et stykke nede - men læs hele
artiklen, den kan anbefales)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jan Bang Madsen

Dato : 03-01-03 13:01

> Jan Bang Madsen skrev:

Igen tak for dit svar.

> Mon ikke det er en fejl 500 du får. Det er ikke en "rigtig" fejl,
> men blot din browser der ikke viser hele fejlkoden. Se på
> <http://asp-faq.dk/article/?id=45> hvordan du fjerner den.

hmm. Den skriver kun at siden ikke kab vises.

> [...]
> din sqlvariabel (her SQLstmt) umiddelbart før du benytter den mod
> databasen. Metoden er grundigt beskrevet på

Jeg har prøvet at lave det om til

Set rs = Conn.Execute (SQLstmt)

Men unden resultat. Jeg syntes det er et mærkeligt problem. Siden består af
2 delen. Den ene del hvor jeg søger efter data virker fint. Der hvor jeg
indsætter data virker når jeg køre den gemmen Localhost, men ikke på
udbryderen server. Så jeg mener der er min forbindelse der må være min
forbindelse der er noget ivejen med. Min SQL sætninger er meget lang og når
den virker lokal kan det vel heller ikke være den?

Med Venlig hilsen

Jan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-01-03 14:30

Jan Bang Madsen skrev:

> hmm. Den skriver kun at siden ikke kab vises.

Har du læst det link jeg gav?

> Jeg har prøvet at lave det om til
>
> Set rs = Conn.Execute (SQLstmt)
>
> Men unden resultat.

Har du læst det (andeT) link jeg gav?

Det er meget svært at hjælpe dig hvis du ikke giver mere præcise
fejlmeldinger, og vi ikke kan se indholdet af din sql-sætning. Jeg
vil igen varmt anbefale <http://asp-faq.dk/article/?id=41>.

> Siden består af 2 delen. Den ene del hvor jeg søger efter data
> virker fint. Der hvor jeg indsætter data virker når jeg køre
> den gemmen Localhost, men ikke på udbryderen server.

Det lyder som et problem med skrivenbeskyttelse. Hvor ligger din
database hos udbyderen? Har du tjekket med udbyderen at
internetbrugeren (IUSR_<maskinnavn>) har skriveadgang til
biblioteket. Du kan normalt ikke selv sætte rettighederne hos en
udbyder, så din database skal sikkert lægges i et særligt bibliotek
før det virker.

> Så jeg mener der er min forbindelse der må være min forbindelse
> der er noget ivejen med.

Næppe. Hvis forbindelsen virker når du vil læse fra databasen
virker den også hvis du vil skrive til databasen. Men skrivning til
en access-database kræver skriveadgang til den mappe databasen er
placeret i - og adgangen skal vel at mærke gælde for den konto som
internetbrugeren er konfigureret til at køre med.

> Min SQL sætninger er meget lang og når den virker lokal kan det
> vel heller ikke være den?

Hvis din insert-sætning virker lokalt - og der ikke er forskel på
noget som helst andet lokalt og hos din ISP - er det nok ikke der
skoen trykker. Men lad os se en fejlmelding først.
--
Jens Gyldenkærne Clausen