Hjemmelavet dykkerlygte
Fra : Carsten Suhr

Dato : 02-01-03 14:59

Jeg har planer om at lave en dykkerlygte, og ville høre om nogen kender et
godt sted hvor man kan købe paraboler og xenon pære. Jeg forspurgte
kowalskis på deres 12 v 24 w xenon pære og den skulle de ha 178,50 euro for,
hvilket jeg syntes er MEGET dyrt. Hvis en kunne hjælpe vil jeg være meget
glad.

--
Venlig Hilsen

Carsten Suhr

Fra : Ole Martin Pedersen

Dato : 02-01-03 15:50

"Carsten Suhr" <suhr@NOSPAMpost.tele.dk> wrote in message
> Jeg har planer om at lave en dykkerlygte, og ville høre om nogen kender et
> godt sted hvor man kan købe paraboler og xenon pære. Jeg forspurgte

Reflektorer kan du kjøpe hos www.dev-pein.de.

Osram HLX xenonpærer fås i fotobutikker, ca 50-70NOK for 12V/50W

Det går også an å kjøpe pærer med innebygd reflektor, f.eks. Osram Decostar
IRC.

--
Ole Martin Pedersen

Fra : Henrik Manley

Dato : 02-01-03 15:46

Pærer kan du købe hos næsten alle elektrikker, Xenon i 12 volt i 35, 50 og
100 watt, de koster omkring 30 kr/stk.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : elsmic

Dato : 02-01-03 23:01

Hej Carsten Suhr

Hvorfor køber du ikke bare en "Omersub Speleo". Den er billigere end den
pære du snakker om, på 50 watt, og så har du vist nok det lys du skal bruge.

Med venlig hilsen Michael Møller

Fra : allan ernstsen

Dato : 11-01-03 12:04

Carsten Suhr <suhr@NOSPAMpost.tele.dk> skrev:
> [...]
>og xenon pære. Jeg forspurgte
>kowalskis på deres 12 v 24 w xenon
>pære og den skulle de ha 178,50 euro for,

Hej Carsten

jeg har lavet mig selv en lygte hvilken jeg syntes er fortrinlig
god
hvis, man tager prisen i betragtning. Den består af 1 stk. 12 Volt
tør batteri fra en scooter og 1 stk.50 watt halogenspot ( den
typpe som er kerramisk lukket )hvilket jeg får ca. 1 times lys ud
af, selve lygtehuset og batterikassen har jeg lavet i rustfrit
stål.
hvis dette vækker din interresse så kontakt mig jeg har billeder
af den.
Mvh.
Allan Ernstsen

Fra : Morten Dall

Dato : 11-01-03 15:28

"allan ernstsen" <ernstsen@lite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stål.
> hvis dette vækker din interresse så kontakt mig jeg har billeder

jeg kunne godt tænke mig at se lidt billeder af den

mvh Morten Dall

Fra : Søren Reinke

Dato : 11-01-03 16:35

"Morten Dall" <mrdall@knus.dk-slet-alt-efter-dk> wrote in message

> jeg kunne godt tænke mig at se lidt billeder af den

Også mig.

Har du et website du eventuelt kan uploade dem på ?
Hvis ikke vil jeg gerne havde dem liggende :)

Hilsen Søren Reinke

Fra : Morten Dall

Dato : 12-01-03 13:45

"Søren Reinke" <disky@disky.ihsyd.dk> skrev i en meddelelse

> Også mig.
>
> Har du et website du eventuelt kan uploade dem på ?
> Hvis ikke vil jeg gerne havde dem liggende :)

hej Søren spøger du mig om jeg har en side til dem eller om allan har ?

for jeg har en gør det selv hjemme side men det er kun nogle billeder af den
færdige lygte, og ikke nogle man som sådanne kan bruge til selv at bygge en,
så derfor havede jeg ikke tænkt mig at lægge dem op.

mvh Morten