MS Windows
briani 27239
Format og Geninstallering af Windows uden ~
Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 02-01-03 14:54

Hej!

For et ½ år siden røg der et lyn igennem min computer.
Heldigvis tog det ikke andet med sig end min CPU og min floppy-controller på
bundkortet
Jeg har overlevet ind til da med den samme windows installation men min PC
er begyndt at blive ustabil nu.. (Den fejler i GDI.exe mindst 3 gange på en
dag :-/ )
Hvordan får jeg fjernet windows og installeret et styresystem igen? Min
WinME er brændt (har lovlig licens men min org. cd døde) og den vil ikke
bootes på hvis jeg smækker den i mit cd-rom drev...
Og hvordan får jeg den formateret?
Kan huske noget med at der var et parameter man kunne sætte ind efter format
c: ex: format c: /q og så var der et parameter mere der gjorde at man stadig
kan boote op i dos på harddisken selvom den var tom..
Er der nogen der kan hjælpe mig med at geninstallere dette?
Forresten kan Linux anbefales hvis jeg gerne vil prøve noget nyt? Har prøvet
alle slags Win.. Kunne godt tænke mig at prøve noget HELT nyt nu jeg
alligevel har taget backup af det meste?

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 02-01-03 15:26

Hvad nu hvis jeg smider min HD i min FTP maskine som slave og lægger
startdiskette filerne i roden på min HD burde jeg så ikke kunne boote op på
min HD efter den er formateret? Så kan jeg jo bare slette filerne bagefter?
eller hvordan?

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Leo.E

Dato : 02-01-03 19:53

"Hans-Jacob M gelmose" <zster87@Ga-Jol-foreverhotmail.com> wrote in message news:<3e144c6e$0$168$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> min HD efter den er formateret? Så kan jeg jo bare slette filerne bagefter?

Virker dit floppy drev slet ikke? hvis det gør, kan du køre det hele fra dos.
hilsen: Leo

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 02-01-03 22:57

Hans-Jacob Møgelmose wrote:
> [...]
> startdiskette filerne i roden på min HD burde jeg så ikke kunne boote
> op på min HD efter den er formateret? Så kan jeg jo bare slette

Hvorfor ikke pille cdrevet af den ftpmaskine og installer din harddisk
som c. Det gør det noget mindre bøvlet.

På din startdiskette ligger der sikkert en fil der hedder sys.com. Hvis ikke
kopier den over fra C:\windoes\command.
Med kommandoen sys c: overfører du system filerne og harddisken bootbar.
Der efter laver du autoexec.bat og config.sys så du får cdromdrivernne
installeret.
Kik i filerne på startdisketten.
MEN du kan i sjælne tilfælle komme ud for, at du ikke kan installer win9x
fordi
harddisken er gjort bootbar og installationsprogrammet siger at der er et
styresystem
i forvejen, men det er da et forsøg vær.

Hvorfor ikke lave en ny kopi af din wincd og lave cd'en bootbar? Med
Neroburn kræver
det bare at du har en bootdiskette i Adrevet, (Klask på panden wav) som du
ikke har.
Hvad så med din FTP maskine, har den en cdrombrænder?

mvh
Henning

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 03-01-03 12:05

Henning Præstegaard wrote:
> Hvad så med din FTP maskine, har den en cdrombrænder?

Jeg har brænderen i min egen. der sidder et alm drev i ftp en..FTP maskinen
er lavet ud af gamle dele.. Og tro det eller ej der er Floppy controlleren
også røget... Det var min brors gamle board jeg har brugt til det så det er
blevet testet i hoved og r*v ;)
Men jeg kan flytte rundt så meget jeg har lyst til
Har 2 HDD, 1 Brænder, 1 Cdrom og to maskiner til rådighed...
Jeg skal bare have windows på den på en eller anden måde...

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Jens

Dato : 04-01-03 15:34

"Hans-Jacob Møgelmose" <zster87@Ga-Jol-foreverhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3e156eac$0$197$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> Har 2 HDD, 1 Brænder, 1 Cdrom og to maskiner til rådighed...
> Jeg skal bare have windows på den på en eller anden måde...

Af dit første indlæg ser det ud som om du har en ME kopi der ikke kan bootes
fra, lav en kopi af den med nero og lav den bootbar.

(du har sat bios til at boote fra cd først ikke ?)

Har du prøvet at sætte a drevet over på b på kablet, og ændret placeringen i
bios ?

mvh Jens