Rensning af flasker
Fra : Søren Lund

Dato : 02-01-03 02:09

Hej NG og godt nytår.
Hvordan renser jeg mine flasker for rust indvendig? JEg mener uden at bruge
"akvariegrus - metoden" eller
"stikenpindmedenstålvirepåtværsnediflaskenogkørdenrundtmedenboremaskine -
metoden"

Hilsen
Søren

Fra : Helge Kruse

Dato : 02-01-03 09:15

Hej, Søren,

rust er opløslig i cola. Hvordan mange liter har din flaske?

Hilsen, Helge

Fra : Søren Lund

Dato : 02-01-03 11:41

1ltr. 4ltr. og 15ltr.

Søren

Fra : Søren Lund

Dato : 04-01-03 08:58

Hej
Er der virkelig ikke flere der renser deres flasker, eller er det bare
mig??? Hvad renser i med??? og hvordan???

Bedste Hilsner
Søren

Fra : Poul B-H

Dato : 04-01-03 09:41

"Søren Lund" <meylund@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej
> Er der virkelig ikke flere der renser deres flasker, eller er det bare
> mig??? Hvad renser i med??? og hvordan???

Jo der er sikkert mange, men du har jo udelukket dem alle, for vi bruger:
"akvariegrus - metoden" eller
"stikenpindmedenstålvirepåtværsnediflaskenogkørdenrundtmedenboremaskine -
metoden"

Hvorfor vil du absolut finde en 3. metode ?

Poul B-H

Fra : Timo Jattu

Dato : 04-01-03 19:24

Generelt vil jeg ikke anbefale nogen at rense deres flasker før de har fået
kyndig vejlledning/træning i dette.. Annyway umiddelbart vil jeg ikke
anbefale "akvarie grus" da der er for mange kontaminanter som faktisk kan
gøre flasken rustrød få dage efter rensningen ( jernmalm, rustpartikler,
olierester ect ect ) - Boremaskinen er jeg heller ikke så glad for -
Principielt bør man ikke rense sine flasker med noget som kan forårsage
rust/kontaminanter i flasken eller slår på indersiden af flasken - At
rigtigt mange slipper godt afsted med alskens flaskerensninger skyldes nok
blot at flsakerne er lavet af ret godt stål... I teorien kan man bruge mange
former for rensning deriblandt vand, lyd ja selv laser, men jeg tror hurtigt
du vil foretrække at købe en ny flaske i stedet for at "Laser" rense dine
flasker økonomisk set... Det absolut vigtigste er at man sørger for at den
luft man fylder på sine flasker er tør - tør - meget tør, så ruster din
flaske mindre og dine ventiler fryser ikke så nemt..

ps: Jeg har lavet en klubliste på mit website, hvis jeres klub ikke er på
den må i gerne registrere den der...

--
Venligst / Best Regards

Timo Jattu

Scandinavian Diving Import
DK- DENMARK
info@s-d-i.dk
www.s-d-i.dk

e.

Fra : René Kofoed

Dato : 04-01-03 12:53

Her er en metode man også kan bruge til rensning af en rusten flaske.

0,5l saltsyre til 10l varmt vand som du skyller din flaske i.
Derefter laver du en blanding af 0,5l 3d salmiaksperitus til 10l varmt vand
til neutralisering af syren.
Hvis flasken lugter efter denne tur, skyller du den i sæbevand.

Hilsen
René Kofoed

Fra : Lundgaard

Dato : 04-01-03 16:07

Davs.....

> Er der virkelig ikke flere der renser deres flasker, eller er det bare
> mig??? Hvad renser i med??? og hvordan???

Når jeg får renset min, bliver det gjort i en flaskerulle, med ståldimser i.
Det tager godt 24 timer, og derefter er det blot at blæse ind i flasken, med
trykluft, og så er den klar til brug.
Og er det meget slemt, får den et syrebad.

Leif Andersen

Fra : ahp

Dato : 04-01-03 17:31

In article <3e1693f7$0$237$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
meylund@tdcadsl.dk says...
> Hej
> Er der virkelig ikke flere der renser deres flasker, eller er det bare mig???

Jo det er der vist mange der gør. Emnet har tidligere været debatteret
så hvis du søger på google vil du sikkert finde et svar du kan bruge.

F.eks:
http://groups.google.com/groups?q=rensning+af+flasker

Eller:
http://makeashorterlink.com/?U5CC115F2