Røde prikker ved barbering
Fra : Peter M

Dato : 01-01-03 22:41

Hej DSS
Jeg ved jeg før har set et indlæg her i gruppen omkring hvad man gør ved
røde prikke efter intim barbering, men nu kan jeg desværre ikke finde det
igen blandt de 1673 message der er tilgængelig her i gruppen
Men så må jeg jo have det op igen og håber på at i vil hjælpe mig.
Min kæreste har det med at få røde prikker efter barbering så derfor bliver
hun ikke barberet så tit ..... og jeg bryder mig ikke så meget om hår i
maden *SF*
Hvad er det man kan bruge for at undgå dem ?
Er der noget om der findes en creme der kan hjælpe på problemet og hvad er
den helt rigtige fremgangsmåde ved intim barbering ?
Jeg er selvfølgelig også barberet og har været det siden min sterilisation
for 2 år siden, men har aldrig haft problemer med røde prikker, er der måske
en forskel der for mænd og kvinder ?

Mvh
Mikkel43

Ps. Forøvrigt rigtigt godt nytår til jer alle

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-01-03 22:45

"Peter M" <lpm@it.dk> writes:

> Jeg ved jeg før har set et indlæg her i gruppen omkring hvad man gør ved
> røde prikke efter intim barbering, men nu kan jeg desværre ikke finde det
> igen blandt de 1673 message der er tilgængelig her i gruppen

Prøv at søge i google groups. De har alle ikke-binære indlæg fra de
sidste rigtig mange år.

Mvh Trine
http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik

Fra : Helle

Dato : 01-01-03 23:20

"Peter M" <lpm@it.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg er selvfølgelig også barberet og har været det siden min sterilisation
> for 2 år siden, men har aldrig haft problemer med røde prikker, er der

Hejsa.

Jeg har præcis samme problem og synes snart jeg har prøvet ALT! Hvis jeg
bruger en barbermaskine og først trimmer og derefter finbarberer så huden
bliver helt glat så klør det kun lidt når hårene gror ud men hvis jeg bruger
en ladyshaver med barberskum imens jeg er i bad og huden er blødt grundigt
op så bliver resultatet SUPER lige indtil næste dag. Så ligner det noget der
er løgn! Jeg bruger Helosan til at smøre med efter barberingen og de næste
par dage da den er antiseptisk og køler lidt.
Det er træls at skulle lide sådan de næste dage for det gør virkelig ondt,
brænder, svier og klør!

Sjovt nok er der slet ingen reaktion når jeg barberer ben eller armhuler -
min kæreste mener det er fordi huden ikke er ligeså vant til det som mine
ben og det kan der vel egentlig være noget om?

Jeg har prøvet mange typer skum, skrabere, salve, Veet osv men huden går
helt amok uanset hvad.
Min hud blusser totalt op, hæver, får store kløende knupper som også kan
bløde lidt.

Mvh Helle

Fra : Nette

Dato : 02-01-03 00:12

"Helle" wrote in message
> Sjovt nok er der slet ingen reaktion når jeg barberer ben eller armhuler -
> min kæreste mener det er fordi huden ikke er ligeså vant til det som mine
> ben og det kan der vel egentlig være noget om?

Hej

Nej, jeg tror selv på at det er fordi huden dernede ikke får så meget luft,
som den gør alle andre steder. Den sveder mere.

> Jeg har prøvet mange typer skum, skrabere, salve, Veet osv men huden går
> helt amok uanset hvad.
> Min hud blusser totalt op, hæver, får store kløende knupper som også kan
> bløde lidt.

Uff, det har jeg også prøvet, men som jeg har nlvnt herinde tidligere, så
har jeg ingen problemer haft, siden jeg droppede alle cremer og begyndte at
smøre mig med mandelolie.
Det fås i Matas til ca. 30kr.

Nette

Fra : Helle

Dato : 02-01-03 00:21

(klip)
> [...]
> har jeg ingen problemer haft, siden jeg droppede alle cremer og begyndte

Bruger du skraber og efter barberingen smører du dig med mandelolie? kløer
det heller ikke når de gror ud?

Helle

Fra : Nette

Dato : 02-01-03 04:22

"Helle" wrote in message
> Bruger du skraber

Ja matas´s egen med udskiftelige blade og almindeligt billigt barberskum fra
Fakta.

>og efter barberingen smører du dig med mandelolie?

ja og i dagene efter, indtil jeg barbere mig igen. Ligeosm du beskrev du
gør, men jeg altså kun med mandelolie.

>kløer
> det heller ikke når de gror ud?

Nej, det klør ikke, men man er nød itl at vælge, hvis man vil være helt fri
for gener. Vil man have en frisure, eller vil man ikke. Hvis du vælger at
holde snittet nede hele tiden, så klør det heller ikke. Mandelolien hjælper
din hud til at forblive blød, selv om du barbere tit.

Nette

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 16-06-03 14:36

On Thu, 2 Jan 2003 04:21:58 +0100, "Nette" <nettesnetpost@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>holde snittet nede hele tiden, så klør det heller ikke. Mandelolien hjælper
>din hud til at forblive blød, selv om du barbere tit.

Dvs at Mandelolie går ind og forhindrer de røde "knopper" i at komme og
gør at huden er blød dagen efter ?.
Flemming Jacobsen
(Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 02-01-03 00:35

On Wed, 1 Jan 2003 22:41:05 +0100, "Peter M" <lpm@it.dk> wrote:

>Er der noget om der findes en creme der kan hjælpe på problemet og hvad er
>den helt rigtige fremgangsmåde ved intim barbering ?

Puhh det har været debateret til hudløshed igenem årene og den løbene
konklusion er vist det er meget individuelt ...
men som jeg læser det så er der flere gode svar - men ja dte lyder som en
slags skæg pest hun har fået - jeg ville jo forslå barbersprit om end det
nok svir lidt men det renser sgu...

>Jeg er selvfølgelig også barberet og har været det siden min sterilisation
>for 2 år siden, men har aldrig haft problemer med røde prikker, er der
måske
>en forskel der for mænd og kvinder ?

Hmm ? Njja nu er det noget mere fugtigt omkring intimbarbering ind i
ansigtet - men skæg pest er der da nogen der for det....

>Mvh
>Mikkel43
>
>Ps. Forøvrigt rigtigt godt nytår til jer alle

jow tak i lige måde :)

Fra : Kat

Dato : 02-01-03 21:25

"Peter M" skrev:

> [...]
finde det
> igen blandt de 1673 message der er tilgængelig her i gruppen

Jeg har også altid haft problemer med røde knopper og bumser efter
intimbarberingen.
Og jeg har forsøgt mig med alverdens ting og sager og metoder.
Et tidligere råd herinde fra
(http://groups.google.com/groups?selm=3daae2e6%240%241034%24ba624c82%4
0nntp04.dk.telia.net se svaret fra Thomas Nørgaard) lød på at bruge
f.eks. Helosan (kopattesalve) efter barberingen.
Dette har jeg nu smurt med en månedstid og knopperne er væk!
Jeg smører mig på barberingsdagen og dagen efter - efter barberingen!
Jeg barberer mig også kun 1-2 gange om ugen, hvis det har nogen
betydning.
Måske vil det også virke for dig!?
--
Kat
---

Fra : Monica Petersen

Dato : 05-01-03 22:38

De røde prikker kaldes for skæg pest *S*
Jeg har selv haft problemet, men har nu fundet løsningen på det.

Gå på apoteket og køb en flaske med Klorhexidin... det er en form for
sterilt vand.

Lige efter barbering imens jeg stadig står i badet tørrer jeg mig som
sædvanligt men slutter af med at hælde væsken på det barberede område....

Lad det sidde og tørre og jeg garanterer at der ikke er røde prikker og
knubber bagefter *S*

God fornøjelse

Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 05-01-03 23:16

On Sun, 5 Jan 2003 22:37:34 +0100, "Monica Petersen" <Monicapetersen@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>sædvanligt men slutter af med at hælde væsken på det barberede område....
>
>Lad det sidde og tørre og jeg garanterer at der ikke er røde prikker og

Nu plejer jeg så fx at barberer mig når ta jeg er gået ud af badet . Men jeg tror da jeg vil
prøve den med mandelolien med forhåbningen om at jeg så kan slippe for den trælse kløe .
Flemming Jacobsen
Der har overvejet at tage en tur til USA.
For derefter at tage en tur tværs over.