Fjernsupport via router ?
Fra : Drillo!

Dato : 01-01-03 22:33

Hej gruppe !

Er der en her, der kan fortælle mig hvilke porte der skal åbnes på en D-Link
DI-604 for at kunne bruge fjernsupport under Win XP ?

Inden jeg fik router, og kørte igennem mit kabel-modem var der ingen
problemer, så jeg går ud fra, at det er en speciel port der skal åbnes.

Mvh.
Drillo!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-01-03 22:52

"Drillo!" <fam-moller_fjern_efter_moller@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Inden jeg fik router, og kørte igennem mit kabel-modem var der ingen
> problemer, så jeg går ud fra, at det er en speciel port der skal åbnes.

Det samme som Remote desktop, port 3389 TCP

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 02-01-03 09:58

> "Drillo!" <fam-moller_fjern_efter_moller@mail.dk> wrote in message

> D-Link

> Det samme som Remote desktop, port 3389 TCP

Og desuden kan det bemærkes at hvis man bruger Microsoft Messenger og "beder en
anden person om fjernsupport" sørger den selv for kommunikationen og man
behøver ikke NAT'te nogen porte. Hvilke porte det så kører på og om man skal
have åbnet for dem i en evt. firewall er så en anden sag ;)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Drillo!

Dato : 02-01-03 23:55

"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skal
> have åbnet for dem i en evt. firewall er så en anden sag ;)

Hmm, - det virker desværre stadig ikke - for fan' hvor er jeg træt at Dansk
Kabel-TV. Bare fordi det skide nætværksopkobling skal laves om, - skal vi
stakkels
forbrugere bare selv stå med alt lortet.
Først var det min FTP-server der ikke ville - det er dog nu endelig
lykkedes - men det fjernsupport SKAL altså også igang, da jeg har mange jeg
hjælper der igennem.
Før - hvor det hele bare kørte almindeligt igennem modem'et var der ingen
problemer med nogle af alle disse service (FTP,Fjernsupport mv)

Mvh.
Drillo!

Fra : Jens

Dato : 03-01-03 00:29

"Drillo!" <fam-moller_fjern_efter_moller@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Før - hvor det hele bare kørte almindeligt igennem modem'et var der ingen
> problemer med nogle af alle disse service (FTP,Fjernsupport mv)

Hvis du modtager en anmodning om fjernsupport via mail, og derefter ikke kan
koble op til anmoderen er det i den anden ende det er galt, ikke på din
d604.

mvh Jens

Fra : Drillo!

Dato : 03-01-03 00:40

> [...]
> d604.
>
> mvh Jens
>
> Hmm, - men det virkede da perfekt INDEN jeg fik den skide router op -
uanset om det var mig eller modparten der inviterede til fjernsupport - og
så er det iøvrigt igennem Microsoft Messenger, jeg skal bruge
fjernsupport, - men så er det måske en helt anden port der skal åbnes, - og
ikke 3389 ?

Mvh.
Drillo!

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-01-03 08:58

"Drillo!" <fam-moller_fjern_efter_moller@mail.dk> crashed Echelon
writing news:3e14cdbd$0$47073$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> [...]
> - og så er det iøvrigt igennem Microsoft Messenger, jeg skal bruge
> fjernsupport, - men så er det måske en helt anden port der skal åbnes,

Fjernsupport anvender TCP3389 som er lig Terminal Services.

Hvis du laver fjernsupport på andre brugere, skulle NAT ind mod dit eget
netværk ikke være en nødvendighed.

Men en anden ting du kunne tjekke op på er om der er filter fra DKTV's
side?

Desuden, den IP du får tildelt, er det din helt egen, eller kører I igennem
en form for proxy. Mener at DKTV har kørt med det tidligere, så flere
brugere kommer fra samme IP udaftil mod Internet (dvs. opkald på TCP3389 på
din IP vil blot blive tabt i strømmen).

--
Bjarke Andersen

Fra : Drillo!

Dato : 03-01-03 00:14

> "Drillo!" <fam-moller_fjern_efter_moller@mail.dk> wrote in message

> D-Link

> Det samme som Remote desktop, port 3389 TCP
>
> ØV !! - virker stadig ikke, men ellers tak for hjælpen !

Mvh.
Drillo!