Alaska tur Juli 2003
Fra : Danny Jensen

Dato : 31-12-02 17:48

Hej

Jeg soger en serioes lystfisker eller to som er interessert i at komme med
pa en tur til Alaska juni 2003.
Planen: At flyve til Kodiak by pa Kodiak Island i Alaska og herfra videre
med vandfly ud til red lake og herfra rafte ned af Ayakulik River til
mundingen hvor vi vil blive hentet af et vandfly, varighed ca. 2 uger. Nar
vi kommer tilbage til Kodiak by bruge 2-4 dage pa helleflynder fiskeri. Og
sa flyve tilbage til fastlandet hvor vi lejer en bil og korer rundt i det
natur skonne Alaska og fisker naturligvis undervejs, eventuelt flyve ud til
Deshka River og fange solvlaks i et par dage.
Hele turen vil vare ca. 4-5 uger og skulle starte i starten af Juli.
Tidspunktet passer med opgangen af Kongelaks 12-14000 i Ayakulik river og
200.000 rodlaks.
Prisen for sadan en tur vil ligge pa ca. 25.000 kr. Ingenting udover
flybillerter vil blive bestilt pa forhand da det tit er muligt at finde
billigere air-charter nar man forst er derover end dem som man kan finde pa
internettet. Hotel ophold vil ogsa blive holdt til et absolut minimum det
vil ikke blive en luksus tur med alt arrangeret og komfortabelt, nej vi
kommer selv til at arrangere det hele nar vi kommer derover. Jeg har
tidligere 2 gange fisket Alaska pa denne facon ganske vist andre floder, og
har ikke haft de store problemer med at fa tingene arrangeret, det kraver
ganske vist lidt pioner and og flexibilitet. Jeg er typen som godt kan lide
selv at arrangere mine fiskture og nydelsen er dobbelt sa stor nar det hele
klapper et ekstra plus er selvfolgelig ogsa de penge man sparer pa denne
made.
Lidt om mig selv:
Jeg er 33 ar gammel kommer fra Aarhus men bor pt. i Holland hvor jeg
arbejder for FN`s krigsrets domstol for det tidligere Yugoslavien. Har som
sagt 2 gange tidligere fisket i Alaska, Canada, Norge, Sverige, Finland,
Holland, Mexico. Jeg fisker mest Havorred, orred, laks og sa en del
havfiskeri men alt fiskeri har min interesse.
Har det fanget din interesse eller har du sporgsmal sa hold dig endelig ikke
tilbage.
Danny Jensen
dannyriisjensen@yahoo.dk

Fra : Michael

Dato : 31-12-02 20:20

Gid man vandt i lotto og bare ku rive 25000 kr ud af budgettet til sådan en
tur...

Fra : Charley Braun

Dato : 31-12-02 20:59

jeps vi må håbe for det bedste i det nye år.

Godt Nytår.

Fra : H.O.T

Dato : 31-12-02 21:18

Ønsker dig en rigtig god tur.............

Henrik

Fra : Danny Jensen

Dato : 01-01-03 11:00

Fra : Danny Jensen

Dato : 01-01-03 11:04

Rettelse til artikel:
Turen skal starte i Juni og ikke Juli som skrevet
Danny Jensen