Mad til 14 mdr. barn ???
Fra : The Duck

Dato : 31-12-02 15:57

Hej Ng

Jeg har en dejlig søn på 14 mdr. og jeg synes at han spiser meget af hans
alder at være.
Til morgen mad får han 1 banan og 2 skiver franskbrød
Mellem måltid 2 stk frugt
Middags mad 1 skive bondebrød med pålæg
Mellem måltid 2 stk frugt
Aftensmad 3 hele kartofler med 1 stk kød og sovs
+ ca 1 liter væske om dagen
Er det normalt ???

Hilsen Mikael

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 31-12-02 16:46

The Duck skrev:
> Er det normalt ???

Hvordan følger han vækstkurverne ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : The Duck

Dato : 01-01-03 01:47

Hej.

Han ligger lidt over det normale på kurverne.

Mvh Mikael

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 01-01-03 18:43

The Duck skrev:
> "Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:aushk5.27c.1@fischer-streton.dk...

> Han ligger lidt over det normale på kurverne.

Fint nok
Men det som er interessant, er om han følger en kurve der svarer til en
af den andre (måske bare forskudt), eller om an bevæger sig væk fra
(eller tættere på) en af dem...
Han "skal" følge kurverne, for at væksten er "ok"

Btw, er du ikke rar at svare under det tidligere indlæg, og klippe det
fra som du ikke kommenterer ? Læs evt. mere her:

Fra : Sander

Dato : 31-12-02 17:40

"The Duck" <snakeeye105@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Middags mad 1 skive bondebrød med pålæg
> Mellem måltid 2 stk frugt
> Aftensmad 3 hele kartofler med 1 stk kød og sovs

Vores den mellemste på snart 8, har også altid spist en masse. Han vejede 13
kg, da han var 13 mdr. Han var en rigtig kraftig lille en. I dag er han en
lang og ranglet dreng, dog følger han normalvægten i vægtkurven hos
sundhedsplejesken og han kan stadig spise en masse.
Vores datter på 3 spiser også en masse, så jeg tror, at det er ganske
normalt. De små skal jo vokse og hvis din søn er lidt kraftig, så gør det
ikke noget. De løber pludselig i vejret omkring 5 års alderen.

Vær du glad for, at han har en god appetit.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : JanneP

Dato : 01-01-03 13:34

"The Duck" skrev d. 31-12-02 15:57 dette indlæg :
> [...]
> Middags mad 1 skive bondebrød med pålæg
> Mellem måltid 2 stk frugt
> Aftensmad 3 hele kartofler med 1 stk kød og sovs

Ja, det virker som meget voldsomme mængder. Men har du tænkt på, at det
meste af det mad han får faktisk ikke mætter ret meget?? Frugt er guf og
vitaminer, og det fylder meget i maven, men det er ikke noget der mætter
på lang sigt.

Gå på opdagelse på brødhylderne i forretningerne og giv ham noget mere
groft. Et godt sted at starte ville være Schulstads landbrød - det er
ikke så groft, så det slår hans mave i stykker. Hvis ikke du har prøvet
at give ham gulerødder at gnave i synes jeg det ville være en rigtig god
ide.

Held og lykke.

http://www.kandu.dk/

Fra : w e b w o m a n

Dato : 02-01-03 19:20

"JanneP" <JanneP.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det virker som meget voldsomme mængder. Men har du tænkt på, at det
> meste af det mad han får faktisk ikke mætter ret meget??

Hvem siger, at drengen ikke bliver mæt *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : JanneP

Dato : 02-01-03 23:47

"w e b w o m a n" skrev d. 02-01-03 19:20 dette indlæg :

> Hvem siger, at drengen ikke bliver mæt *S*
>
> Mvh. Lisbeth

Det handler jo ikke om, hvorvidt drengen bliver mæt eller ej. Det
handler om, at drengen ikke skal lære at proppe maven med "søde" sager -
dvs. frugt - og i stedet give ham erfaring med, at det er stivelsen i
føden (groft brød, kartofler ris, pasta) han bliver mæt af og i øvrigt
holder blodsukkeret vedlige med, som også omtales herover.

http://www.kandu.dk/

Fra : Holger Danske

Dato : 02-01-03 22:46

The Duck wrote:
> [...]
> Middags mad 1 skive bondebrød med pålæg
> Mellem måltid 2 stk frugt
> Aftensmad 3 hele kartofler med 1 stk kød og sovs

Hej Mikael

Du skal ikke være alt for bekymret for den mængde han spiser endnu, men jeg
lagde mærke til at du giver ham meget frugt, og der vil jeg gerne komme emd
en indskydelse..
Frugt /er/ godt og sundt, men.... Det er med til at dit barns blodsukker
stiger kraftigt hvis han får det i store mængder, med der af følgende
hurtigt fald i blodsukkeret og der tror jeg at du kan få et problem senere,
og rent faktisk tror jeg også at det er grunden til at han vil spise som han
gør. Mit råd til dig er Max. 1 Hel frugt om dagen og så hellere nogen
grøntsager og rodfrugter han kan gå og gnave på .
Hurtigt stigende/dalende blodsukker hos børn er faktisk en af de største
grunde til koncentrations og adfærds problemer hos mindre børn er
skolealderen.

Allan, der selv har 3 drenge på 3 år, 2år og 7 måneder.
--
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --