Webspeed og netværk
Fra : LVJ

Dato : 31-12-02 15:48

Skal jeg forholde mig specielt hvis jeg vil dele min internetforbindelse
mellem to computere og bruger OnCable's Webspeed?
Hvad vil være den bedste løsning. Jeg har netkort i begge computere men jeg
ved ikke om det har noget med Internet at gøre - eller skal det bruges hvis
man vil have fil-deling?
Jeg beklager hvis jeg har spurgt om noget der er svaret på mage gange
tidligere
Mvh
LVJ

Fra : kris [2560]

Dato : 01-01-03 01:36

On Tue, 31 Dec 2002 15:47:43 +0100, "LVJ" <dryfly@oncable.dk> wrote:

> [...]
>man vil have fil-deling?
>Jeg beklager hvis jeg har spurgt om noget der er svaret på mage gange

Hej LVJ (og godt nytår)

Jeg har også webspeed fra TDC. Jeg har valgt kabelmodem løsningens USB
stik til min pc. Den dukker her op som et netværk på linie med dit
almindelige netværk.
I TDC "netværk" vælger du at dele forbindelsen, og vupti er begge
maskiner på.
Dog kræver det, at den pc, der har kabelmodem sluttet til - er tændt
når du vil på med den anden pc.
Jeg har selv valgt, at benytte faste ip adresser. her skal du så på
slavemaskinen (den unden kabelmodem) angive Standardgateway og
fortrukken DNS servers ip adresse - til at være den første pc ip
adresse (den MED kabelmodem tilsluttet)
BEMÆRK du skal angive den IP adresse som DU har valgt i dit eget
netværk, og ikke TDC dynamiske tildelte adresse.

Hygge
Kristian - Hvidovre

PS jeg har nu haft oncable i ca. 1 måned og jeg har i den tid haft
nøjagtig den samme _dynamiske_ IP adresse til TDC.
Er det noget du har lagt mærke til også gør sig gældende hos dig??

Fra : Søren Blom

Dato : 01-01-03 12:37

"kris [2560]" <km-ch@_EREASE_THIS_oncable.dk> skrev

Køb en router, evt. en Zyxel Prestige 306, den har en 4 ports hub med DHCP
server.
Forklaret på forståeligt dansk, så kan du med denne og tilsvarende andre
koble fire maskiner på den samme forbindelse og nøjes med at have én IP
adresse ud af til, Routeren sørger for at give de tilsluttet maskiner IP
adresse (DHCP). Med denne løsning er du ikke bundet af at flere maskiner
skal være tændt for at alle på dit netværk kan komme online og med en
routeren opnår du en vis form for firewall.
Selve routeren kan købes hos TDC for 1295, men kan fås for under 1000 kr..
andre steder, brug evt. www.edbpriser.dk for at finde det billigste sted.
Der findes andre mærker end lige Zyxel der laver router der kan bruge på din
webspeed forbindelse, men jeg kan desværre ikke lige anvise dig nogen.
Dit ønske om at kunne dele filer, printer osv. er ikke noget problem, når
computeren hænger sammen i en router, der skal bare sættes lidt op i
computerne til det.
--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Kim

Dato : 02-01-03 14:04

"kris [2560]" <km-ch@_EREASE_THIS_oncable.dk> wrote in message
<Klip>
> PS jeg har nu haft oncable i ca. 1 måned og jeg har i den tid haft
> nøjagtig den samme _dynamiske_ IP adresse til TDC.
> Er det noget du har lagt mærke til også gør sig gældende hos dig??

Jeg har haft oncable webspeed i et lille års tid nu, og det er meget normalt
for mig at have samme dyn ip adresse i 2-3 måneder, den har kun ændret
sig nogle gange når jeg har haft slukket mit modem, og så ændrer den sig sig
selvfølig også når man skifter netkort :)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-01-03 10:52

"LVJ" <dryfly@oncable.dk> skrev
> [...]
jeg
> ved ikke om det har noget med Internet at gøre - eller skal det bruges

www.lille-birkholm.dk/antenne/kabelmodem.htm kan du se mulighederne for
tilslutning af flere computere til WebSpeed.

Med venlig hilsen

Erik Ginnerskov
erik@ginnerskov.dk
http://www.ginnerskov.dk