Spirulina til foder
Fra : Søren

Dato : 31-12-02 09:29

I hvilke former fåes Spirulima og hvilke mængder skal der bruges i
discusfoder ?

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 31-12-02 11:41

> I hvilke former fåes Spirulima og hvilke mængder skal der bruges i
> discusfoder ?

En billigere løsning er brugen af hakket spinat. Det er ligeså godt. Hvis du
har lyst kan du finde en opskrift på oksehjerte på min hjemmeside, som jeg
selv har brugt de sidste mange år.

Torben
http://home1.stofanet.dk/discus-fever.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 01-01-03 14:40

"Torben Mathiassen" <torben.mathiassen@stofanet.dk> wrote in message

> En billigere løsning er brugen af hakket spinat. Det er ligeså godt.

Som foder ligner spirulina og spinat ikke hinanden ret meget.
Spirulina er sprængfyldt med letfordøjelige proteiner - dette gælder IMHO
ikke spinat.

vh
Jan

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 01-01-03 19:04

> Som foder ligner spirulina og spinat ikke hinanden ret meget.

Jeg sagde heller ikke at det ligner hinanden. Jeg sagde at det var ligeså
godt til discus.

Fra : Carsten Gall

Dato : 01-01-03 15:07

Søren <stonefox58@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e115502.35979296@news.tele.dk...

> I hvilke former fåes Spirulima og hvilke mængder skal der bruges i
> discusfoder ?

Spirulina kan fåes som pulver. Har selv købt det hos avifauna.
Mener at prisen er 195 kr for ca. 500 gr.

Carsten

Fra : S.F. M

Dato : 01-01-03 15:50

Og hvis det er i pulverform, hvor meget skal der så bruges til 1 helt
oksehjerne ,

Fra : Carsten Gall

Dato : 01-01-03 17:48

S.F. M <stonefox58@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e13fff4.6616500@news.tele.dk...
> Og hvis det er i pulverform, hvor meget skal der så bruges til 1 helt
> oksehjerne ,

Spørg mig ikke, hvis jeg havde vist det, hvade jeg nok skrevet det!

Du bliver ved med at fremture med din "oksehjerne" istedet for oksehjerte.
Skulle mene at der er en vis
forskel.

Carsten

Fra : Jan Bøgh

Dato : 01-01-03 18:11

"S.F. M" <stonefox58@hotmail.com> wrote in message

> Og hvis det er i pulverform, hvor meget skal der så bruges til 1 helt
> oksehjerne ,

Det er HELT sikkert forbudt at benytte oksehjerne i disse kogalskabsramte
tider.

vh
Jan