Problem med X-CD-Roast
Fra : Snubbi

Dato : 30-12-02 14:57

når jeg starter X-CD-Roast op skriver den
Warning: No root configuration file found or not readable!
The superuser must start and configure X-CD-Roast first, before other users
can use it..

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 30-12-02 15:02

Snubbi <hejsa@12move.dk> writes:

> The superuser must start and configure X-CD-Roast first, before other users
> can use it..

Har du så prøvet det? Hvad skete der så?

--
Jacob - www.bunk.cc
Bus error -- please leave by the rear door.

Fra : henrik

Dato : 30-12-02 17:58

ved ikke hvordan man skal gøre det, er ret ny indenfor linux

Fra : Ove Lie

Dato : 30-12-02 23:29

"henrik" <nylandsvej2@privat.dk> skrev i melding
> ved ikke hvordan man skal gøre det, er ret ny indenfor linux

Betyr.....logg inn som root og prøv.

Forøvrig det er HØFLIG og svare under.

-Ove

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 31-12-02 00:27

Hedder du Henrik, Snubbi, eller hvad? Kan du bestemme dig?

henrik <nylandsvej2@privat.dk> writes:

> ved ikke hvordan man skal gøre det, er ret ny indenfor linux

Log ind som root og kør xcdroast og konfigurér den.

Som ny Linuxbruger har du tilsyneladende stadig til gode at lære at
den faktisk ret ofte giver sigende fejlbeskeder, enten på
kommandolinjen eller i en passende logfil når noget ikke virker som
det skal. Start med at læse dem grundigt.

--
Jacob - www.bunk.cc
Half of being smart is knowing what you're dumb at.

Fra : henrik Trolle

Dato : 01-01-03 19:32

Jacob Bunk Nielsen wrote:
> [...]
> kommandolinjen eller i en passende logfil når noget ikke virker som
> det skal. Start med at læse dem grundigt.

hvordan logger man ind som root.

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 01-01-03 19:59

henrik Trolle wrote:

> hvordan logger man ind som root.

Brug lidt tid på at læse her : www.sslug.dk friheden til at vælge.

Hvis du kører kde kikke du i panelet hvor der er en skærm med en
"muslingeskal".

Den klikker du på.

Hvis du ikke kan finde den åbner du menuen og finder programmet " kør
kommando" og her skriver du xterm.

Når du er inde i xterm ( som er noget af en omvæltning i forhold til
windows) skriver du su og trykker enter. Du kan også trykke su -,
se selv forskellen.

Når det er sket beder programmet om password.

Du skal nu skrive dit rodpassword og trykke enter.

Jeg håber ikke du har glemt det. Hvis du har det skal du enten
installere om eller få eksperthjælp.

Du er nu i root, eller i administratorlevel. Pas på her du har magt til
at ødelægge
Jeg vil stærkt råde dig til at læse kapitlet friheden til at lære unix
her før du går igang med noget andet:

http://www.sslug.dk/linuxbog/?b=unix

dette beskriver hvordan du skal begå dig i et konsol som xterm.

Prøv f.eks at skrive ls og trykke enter. Så ser du hvad du har i
pågældende mappe.

Hilsen Claus

Fra : Snubbi

Dato : 02-01-03 20:34

Claus Christian Larsen wrote:

> [...]
>
> dette beskriver hvordan du skal begå dig i et konsol som xterm.
>
> Prøv f.eks at skrive ls og trykke enter. Så ser du hvad du har i

ok men når jeg er i konsollen og er logget på skal jeg så klikke på
ikonet X-CD-rister. eller skal jeg åbnet programmet i konsollen.

og hvis jeg skal åbnet x-cd-roster i konsollen, hvad skal jeg så skrive..

M.V.H

Snubbi

Fra : Snubbi

Dato : 02-01-03 23:11