Hjælp,netværk hvordan det?
Fra : Otto Skov

Dato : 30-12-02 00:17

Hej NG.

Jeg har et stort problem med mit netværk.
Jeg har 3 maskiner 2 stk. med win2000 pro og en med win98 osr 2.
De er forbundet med en "switching hub"???(Vegas) og de taler helt fint
sammen.

Maskine 1. :(M1)
AMD 450
64 MB SDRam
2 stk. 3com 8058(tror jeg nok, ISA kort)
Windows 2000 pro DK

Maskine 2. :(M2)
AMD 1200
458 MB SDRam
1 stk. 3com 8098(tror jeg nok,PCI)
Windows 2000 pro DK

Maskine 3. :(M3)
Intel 266
128 MB SDRam
1 stk. 3com 8098(tror jeg nok,PCI)
Windows 98OSR 2

Disse maskiner skal på nette.
M1 skulle route mit netexpress adsl, til de andre maskiner.
Den skal også gerne køre med en lille FTP under SSH
Men hvordan gør jeg det?(både Route og ftp)
Jeg har prøvet sygate, med de kan ikke se "delt internet" og skriver at
"sever closed" både M2 & M3???
Jeg har også kikket på sambar, og fattet ikk' en ski'
Hjælp jeg, det er bare noget l...

M.v.h. Otto Skov ...

OttoSkov@os.dk

Fra : M.N.

Dato : 30-12-02 12:43

"Otto Skov" <OttoSkov@os.dk> wrote in message
> [...]
> "sever closed" både M2 & M3???
> Jeg har også kikket på sambar, og fattet ikk' en ski'

Og du har prøvet hjælp i windows XP og skevet: Del internet?

Mogens

Fra : Otto Skov

Dato : 30-12-02 16:08

> Og du har prøvet hjælp i windows XP og skevet: Del internet?
>
> Mogens

WIndows XP??? hvordan det?Har ikke noget XP!

M.v.h. Otto ...

Fra : M.N.

Dato : 30-12-02 16:43

Sorry, havde glemt at det var 2000

Mogens

Fra : Otto Skov

Dato : 30-12-02 17:06

"M.N." <mogens"fjernmig"@dbs.dk> skrev i en meddelelse
> Sorry, havde glemt at det var 2000
>
> Mogens

Nu har jeg også prøvet winpoxy, med miste alle porte på nær 3
Fik godt nok forbindelse til internet, og jeg skal bruge flere porte til
msg.,ftp,update o.s.v.!
Kan man ikke få den s.... pc til at route?
Eller skal jeg ud og bruge en mindre formue på en router?

M.v.h. Otto ...

Fra : Jens

Dato : 30-12-02 19:50

"Otto Skov" <ottoskov@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> msg.,ftp,update o.s.v.!
> Kan man ikke få den s.... pc til at route?
> Eller skal jeg ud og bruge en mindre formue på en router?

Nej w2k pro kan fint gøre det
det ene netkort til internetmodemet og dhcp som indstilling
det andet til en switch og med adressen 192.168.0.5/subnet255.255.255.0
gatway 127.0.0.1

en w98 med fast ip 192.168.0.10/subnet 255.255.255.0 gateway 192.168.0.5

en w98 med fast ip 192.168.0.20/subnet 255.255.255.0 gateway 192.168.0.5
opret en tilladt indgående forbindelser i w2k på 192 kortet
på dhcp kortet indstilles tilladte porte i avanceret og ip filtrering
Men der er for lidt ram i den w2k

Mvh Jens

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 30-12-02 20:01

On Mon, 30 Dec 2002 17:06:04 +0100, "Otto Skov" <ottoskov@os.dk>
wrote:

>Kan man ikke få den s.... pc til at route?

Jo.
Prøv et af disse: http://www.tucows.com/share95_default.html

/Jarlskov

Fra : Jens

Dato : 30-12-02 20:26

"Lasse Jarlskov" <lasse@jarlskov.dk> skrev i en meddelelse

> Jo.
> Prøv et af disse: http://www.tucows.com/share95_default.html

Routning skal bare aktivere med regedit i regbasen, det er det der står i
w2k hjælpfilen på w2k maskinen.

mvh Jens

Fra : Jens

Dato : 30-12-02 17:52

> [...]
> "sever closed" både M2 & M3???
> Jeg har også kikket på sambar, og fattet ikk' en ski'

Kik i hjælp efter "deling af internet" i w2k pro
Men det er ikke så nemt med en w2k pro
Det er faktisk en del nemmere at dele med w98se
Der er også for lidt ram i w2kèn til at den vil opføre sig ordentligt

Mvh Jens

Fra : Otto Skov

Dato : 30-12-02 22:34

Undskyld, min fejl, tak til ALLE...

M.v.h. Otto ...

P.s. Skriv bare hivs i har mere jeg "lytter" stadig med!!

Fra : Jens

Dato : 30-12-02 23:16

> Undskyld, min fejl, tak til ALLE...
>
> M.v.h. Otto ...
>
> P.s. Skriv bare hivs i har mere jeg "lytter" stadig med!!

Du har post.......

Fra : Jørn Andersen

Dato : 31-12-02 15:45

On Mon, 30 Dec 2002 00:16:53 +0100, "Otto Skov" <OttoSkov@os.dk>
wrote:

>Jeg har et stort problem med mit netværk.
>Jeg har 3 maskiner 2 stk. med win2000 pro og en med win98 osr 2.
>De er forbundet med en "switching hub"???(Vegas) og de taler helt fint
>sammen.
<snip>

>Disse maskiner skal på nette.

Bjarne Duelunds "Internet Connection Sharing (ICS) med Windows 2000"
plejer ikke at svigte:
- godt og grundigt forklaret.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Otto Skov

Dato : 01-01-03 17:47

Endnu en gang mange tak i har været til stor hjælp.
Nu tror jeg, at jeg kan få det til at virke.

1000 Tak og godt Nytår til jer alle...

M.v.h. Otto Skov ...