Blade bliver brune
Fra : Claus Weichel

Dato : 29-12-02 21:50

Hej Alle,

Jeg har et problem. Mine planter bliver gennemsigtige eller for brune
blade. Hvad kan der være galt.

MVH

Claus

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 29-12-02 23:13

"Claus Weichel" <cmw@email.dk> wrote in message
> Hej Alle,
>
> Jeg har et problem. Mine planter bliver gennemsigtige eller for brune
> blade. Hvad kan der være galt.
>
> MVH
>
> Claus

Hej Claus.
Jeg vil gætte på at der er tale om for lidt lys ned til dine planter - hvor
længe har du haft lysrørerne som er i akvariet ???? Min erfaring er at de
bør skiftes sådan ca en gang i året, for da taber sin lyskraft ret hurtigt.
Og selv om at vi ikke sådan umiddelbart mærker noget til den nedsatte
lysmængden, så gør planterne det :)
Hilsen Ditte

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 30-12-02 00:25

Det er tegn på for lidt jern, tro mig jeg har været igennem det og det var
ikke noget med lyset at gøre.Jeg lagde nogen rustne jernsøm ned ved rødderne
og det hjalp.Jeg ændrede ikke belysningen eller belysningstiden.Nu skal de
aftyndes hver måned