Måske OT browser åbner popup vindue
Fra : MCT

Dato : 29-12-02 09:51

Når jeg åbner Internet Explorer lokalt eller på nettet dukker der ofte et
popup vindue op med reklamer. Hvordan får jeg lukket for det og hvad skyldes
det?

M.v.h.

Michael Tillgaard

Fra : Kasper Dupont

Dato : 29-12-02 10:14

MCT wrote:

> Hvordan får jeg lukket for det og hvad skyldes det?

Det skyldes javascript. Du kan sikkert lukke helt for
javascript, men mange sider er afhængige af javascript.
De nyeste versioner af mozilla har ry for at være gode
til at sætte begrænsninger på hvad javascript må og
hvad det ikke må.

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Claus U

Dato : 29-12-02 11:59

Hi Kasper Dupont du skrev:

> [...]
> De nyeste versioner af Mozilla har ry for at være gode
> til at sætte begrænsninger på hvad JavaScript må og

Ja - Mozilla er suveræn på det område. Har skiftet til den af samme grund.
Dog skal man lige installere diverse plugin's f.eks. Shockwave, Flash ovs.

Mozilla kan hentes på adressen <http://mozilla.org>

--
Claus U - http://www.cykeltyven.dk -
Bemærk at dette indlæg er beskyttet af copyright. Ethvert svar baseret

Fra : Peter Kruse

Dato : 29-12-02 11:58

"MCT" <michael.tillgaard@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:3e0eb75b$0$176$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Når jeg åbner Internet Explorer lokalt eller på nettet dukker der ofte et
> popup vindue op med reklamer. Hvordan får jeg lukket for det og hvad skyldes
> det?

Hej Michael,

Det lyder som et stykke adware, som har sneget sig ind
på din PC. Du kan gøre flere ting for at komme problemet
til livs. Jeg vil nok anbefale dig den lette metode. Du kan
installere spybot, eller Ad-aware fra Lavasoft.de.
Scan herefter din PC for adware komponenter og bed
programmet om at fjerne dem. Det burde fjerne problemet.

Du kan hente ad-aware på følgende adresse:
http://www.lavasoft.de/

Bemærk, at Lavasoft er i færd med at omskrive Ad-aware
til en ny version. Derfor er definitionsfilerne ikke opdateret
siden d. 24. September. Hvis komponenten, på din PC er
nyere end det, er det sandsynligt, at Ad-aware ikke kan
afhjælpe problemet. Du kan i det tilfælde prøve Spybot,
som du kan hente på:
http://security.kolla.de/

Begge programmer er freeware.

Jeg håber det hjælper.

Venligst
Peter Kruse
http://www.krusesecurity.dk

Fra : MCT

Dato : 29-12-02 13:20

"Peter Kruse" <kruse@_rouchSPAM_railroad.dk> skrev i en meddelelse

Det lyder som et stykke adware, som har sneget sig ind
på din PC.

Tak for rådet.
Jeg bruger normalt Ad-aware men det har ikke kunnet finde noget.
Jeg hentede Spybot, der uden videre fandt forskellige ting til min store
undren.
Bl.a. Downloadware.

M.v.h.
Michael Tillgaard

Fra : Anders Lund

Dato : 29-12-02 14:43

MCT wrote:

> Jeg bruger normalt Ad-aware men det har ikke kunnet finde noget.
> Jeg hentede Spybot, der uden videre fandt forskellige ting til min
> store undren.

Kig med i denne tråd:

--
Anders Lund - spam2002@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-12-02 16:58

In article <3e0eb75b$0$176$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, MCT wrote:
> Når jeg åbner Internet Explorer lokalt eller på nettet dukker der ofte et
> popup vindue op med reklamer. Hvordan får jeg lukket for det og hvad skyldes
> det?

Det skyldes javascript. Slå active Scripting fra,
eller opgrader til Mozilla.