Båndstation / Tape Streamer
Fra : hans

Dato : 29-12-02 01:42

Jeg har fået en gammel båndstation / tape streamer af en af mine kammerater,
til at tage backup på... Så var det at jeg ville høre om det var muligt at
man kunne lave det sådan at den fungerede som en ekstra HD, sådan at den fik
et drev-bogstav for sig selv????

Hvis det er hvordan gør man det så???

Fra : Alex Holst

Dato : 29-12-02 02:07

hans <det@siger-jeg.ikke> wrote:
> [...]
> man kunne lave det sådan at den fungerede som en ekstra HD, sådan at den fik

Naeppe, og selv hvis du kunne, ville den vaere alt for langsom. Brug det
medfoelgende program til at smide dine vigtige data over paa det
regelmaessigt.

Fra : Bo Christensen

Dato : 02-01-03 17:06

I tidernes morgen (MS-DOS dagene) brugte jeg noget der hed tapedisk,
det kunne det du efterlyser, forvent dog ikke mirakler mht.
tilgangshastighed.

Fra : Per S. Christensen

Dato : 06-01-03 23:32

On Sun, 29 Dec 2002 01:41:54 +0100, "hans" <det@siger-jeg.ikke> wrote:

Så var det at jeg ville høre om det var muligt at
>man kunne lave det sådan at den fungerede som en ekstra HD, sådan at den fik
>et drev-bogstav for sig selv????

Seagate har engang lavet et der kunne, men det kræver at du formaterer
båndet det vil sige at du ikke både kan bruge det som drev og backup
medie.
Hvor man får fat i sådan et i dag ander jeg ikke men prøv hos diverse
backup (CA, Veritas) og bånd (hp, sony, tandberg ect.) prodducenter.

Venlig hilsen

Per Sortkær Christensen