Words standard-skabeloner bliver blandet s~
Fra : Carsten Thomsen

Dato : 28-12-02 18:26

Hej!

Jeg bruger Word 2000!

Mine egne skabeloner som ligger i min egen dok-mappe
blover blandet sammen med Words standard-skabeloner som bliver
installeret sammen med Word!

Hvordan indstiller jeg Word, så jeg ikke ser Words standardskabeloner ????

Jeg har været inde og sætte stien til mit eget katalog under
indstillinger -> filplaceringer, men det hjælper ikke!

Hilsen / Kind regards
Carsten
cajuth(fjern_dette_i_parantes)@hotmail.com

Fra : JFM

Dato : 28-12-02 18:45

Carsten Thomsen" <cajuth@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har været inde og sætte stien til mit eget katalog under
> indstillinger -> filplaceringer, men det hjælper ikke!

Under Filplaceringer - arbejdsgruppeskabeloner sletter du henvisning til
mapper.
Under Brugerskabeloner henviser du til mappen med dine egne skabeloner.

JM

Fra : Carsten Thomsen

Dato : 28-12-02 20:46

> Under Filplaceringer - arbejdsgruppeskabeloner sletter du henvisning til
> mapper.
> Under Brugerskabeloner henviser du til mappen med dine egne skabeloner.

Hej!

Tak for dit indlæg, men dét du foreslår, er netop hvad jeg selv har gjort!

Alligevel blander Word mit eget skabelon-katalog med Words
forudinstallerede!

Ethvert forslag og hjælp vil jeg blive glad for!

Mange hilsner fra

Carsten
cajuth@hotmail.com

Fra : Jan Kronsell

Dato : 28-12-02 22:26

> [...]
>
> Jeg har været inde og sætte stien til mit eget katalog under
> indstillinger -> filplaceringer, men det hjælper ikke!

Jeg kan huske forkert, men så vidt jeg husker er den eneste måde at komme af
med Words skabeloner i Word2000, at undlade at installere dem. Altså i dit
tilfælde en reinstallation af Word, hvor du kører en brugerdefineret
installation, og så undlader at installere skabeloner.

Jan

Fra : Carsten Thomsen

Dato : 29-12-02 00:58

> [...]
> tilfælde en reinstallation af Word, hvor du kører en brugerdefineret
> installation, og så undlader at installere skabeloner.

Kan det virkelig passe? Det er godt nok tarveligt af MS ....

--
Mange hilsner fra

Carsten
cajuth@hotmail.com

Fra : pre

Dato : 29-12-02 18:02

1:Der er en rimelig god grund til det "tarvelige", men ellers er Kurts
fremstilling yderst korrekt.

2: Men du har muligheden for at sætte en ekstra fane ind i dialogboksen
og anvende den til "Bruger Skabeloner". Desværre har du ikke fortalt
ret meget om din installation så jeg er nødt til at gætte lidt. Der er
nemlig et utal af standardpladser til skabeloner, alt efter OS,
BrugerProfil(er), det bli´r endda værre i XP versionen. Men:
Byg din skabelon, Gå til Filer/Gem og gør klar til at gemme (*.dot). I
dialogboksen Klik for en ny folder. Vælg et navn og klik Gem.

Boksen Filer-ny er tre filer der samles "i farten" og den nye fane med
den nye skabelon er allerede på plads. Nu resterer bare lidt justering
i "Indstillinger"

3: De indbyggede skabeloner er der - ikke bare for at vise hvordan "man
gør" i specielle situationer. De indeholder alle specielle teknikker,
netop vist i en logisk sammenhæng.
Der er eksempler på løsninger, som ustandselig efterspørges og det samme
system går gennem alle Office´rne. Hvis du engang opgraderer til XP er
systemet udvidet bl. a. med en utrolig brevskabelon.
Kom gerne igen hvis det driller, jeg er på plads igen til næste år, men
der skal nok være nogen der kan assistere i år.

© pre 2002

:
: Kan det virkelig passe? Det er godt nok tarveligt af MS ....
:
:
: --
: Mange hilsner fra
:
: Carsten
: cajuth@hotmail.com
:
:

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 29-12-02 01:19

"Jan Kronsell" <kronsell(spam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilfælde en reinstallation af Word, hvor du kører en brugerdefineret
> installation, og så undlader at installere skabeloner.

Du husker korrekt. Problemet har været oppe og vende nogle gange tidligere,
og bl.a. jeg selv testede lidt på det ved at slette de indbyggede skabeloner
manuelt i Stifinder, hvilket man godt kunne. Men på en eller anden mystisk
måde blev ikonet ikke fjernet,så når man åbnede via Filer-Ny så lå de der
nok så nydeligt stadigvæk. Men det var kun ikonet, og hvis man klikkede på
det, insisterede Word på, at man skulle installere skabelonen. Yderligere
test viste så, at hvis man via Tilføj/Fjern programmer startede word
installationen igen, kunne man fjerne skabelonerne, og nu var de helt væk.
Ved samme lejlighed var vi også flere, som fandt ud af, at alle disse
skabeloner og wizarder lå spredt rundt i forskellige mapper, så man kunne
ikke nøjes med at se under Indstillinger- Filplaceringer. Der ligger også
skabeloner og wizarder helt andre steder.
I Stifinder kan man lede efter *.dot og *.wiz, så vil man kunne se lidt af
spredningen.

Kurt

Fra : Jan Kronsell

Dato : 29-12-02 13:33

Hej Kurt

> [...]
> skabeloner og wizarder helt andre steder.
> I Stifinder kan man lede efter *.dot og *.wiz, så vil man kunne se lidt af

Ja, jeg har også selv døjet en del med det, men nu hvor du siger det, kan
jeg godt huske miseren.

Jan