Save and load window layout
Fra : Niels Borg

Dato : 28-12-02 14:40

Hej,

Jeg har skrevet en application baseret på en MDI form og et antal childs.
Jeg vil give brugeren mulighed for at gemme et layout og senere loade det
igen.

Jeg kan gemme størrelse og position i registreringsdatabasen og jeg kan også
loade dem igen så længe jeg gør det for en specifik form.

Mit problem er, at jeg ikke ved hvordan man for eksempel kommer fra
strFormName til Form.show når det gælder MDIchilds.

Håber på hjælp

På forhånd tak
Niels Borg

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 28-12-02 19:22

"Niels Borg" <niels.borg@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Mit problem er, at jeg ikke ved hvordan man for eksempel kommer fra
> strFormName til Form.show når det gælder MDIchilds.

Der er muligvis nogle, der kan gøre det smartere, men følgende snip burde
kunne lede dig på vej (ikke specifikt for MDIchilds):

dim f as form
for each f in forms
if f.name = strFormName then
f.left = .....
f.Top = ...
endif
next

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Niels Borg

Dato : 28-12-02 20:53

Hej,
Forms.count returnerer kun de viste forms, i mit project er de forms der
skal justeres ikke nødvendigvis vist, og jeg har derfor brug for en metode
til at loade disse.

Findes der en måde at lave en count på alle forms i et project?

Jeg troede man kunne lave noget ala forms(strFormName).show - men den går
ikke - findes en anden måde at gøre noget lignende?

Venlig hilsen
Niels Borg

Fra : Rayman

Dato : 29-12-02 13:22

> Jeg troede man kunne lave noget ala forms(strFormName).show - men den går
> ikke - findes en anden måde at gøre noget lignende?

Desværre ikke! Det eneste du kan gøre er at lave et array, eller du kan lave
en select case:

dim oForm as Form
Select Case strFrmName
Case "frmTheFirstForm"