Send til postmodtager som vedhæftet fil
Fra : Kenneth Knudsen

Dato : 07-03-01 10:16

Jeg er administrator på et lille netværk med følgende: WIN2000 Server, WIN
2000 Klienter, MS Exchange 5.5, Outlook 2000, Word 2000.

Mit problem er at det ikke længere er muligt at vedhæfte et dokument som en
vedhæftet fil - det er kun muligt at sende en kopi som ryger afsted i HTML
eller RTF format.

Med Win NT ,Win 95 og Word 97 og Outlook 2000 oplevede jeg ikke samme
problem.

Er der nogen som har støt på denne "hurdle" og har en løsning??????

Flueben for "Send post som vedhæftet fil" under indstillinger/generelt
fanebladet er "sat".

Fra : pre

Dato : 07-03-01 21:05

At stille Outlook til at sende i *.txt format kan være en løsning.
Ellers

I Word, klik på Funktioner - Tilpas. Vælg Fanen kommandoer. Klik
påFiler menuen, så den er synlig. I det venstre vindue, marker Fil. I
det højre rul nedad og find kommandoen Send til postmodtager. Klik og
træk ikonet til et sted på Filer menuen. Når der fremkommer en markant
sort streg, slip. Kommandoen er indstillet, Navnet kan redigeres og den
virker så både fra Word alene, og fra den udgave, der kan startes fra
Outlook (Nyt Office dokument).

Denne lille snip gør det samme:
***********************
Sub sendmail()
Dim strBesked As String, iSvar As Long
strBesked = "Send som vedhæftet?"
iSvar = MsgBox(strBesked, vbOKCancel)
Select Case iSvar
Case vbOK
Options.SendMailAttach = True
ActiveDocument.sendmail

Case Else
MsgBox "Ikke afsendt"
End Select
End Sub
*********************

--
Venlig hilsen
pre

Fra : Kenneth Knudsen

Dato : 08-03-01 13:36

Desværre - jeg har prøvet begge dele uden held - jeg har hele tiden haft
ikonet "Send til postmodtager som vedhæftet fil" liggende i
værktøjslinealen, men den "nedtonet" - det er stadigvæk kun muligt at sende
en kopi!!!

Kan det være en "grouppolicy" der driller - jeg har kigget dem igennem på
serveren men umiddelbart ikke fundet en som skulle hindre at sende
vedhæftede filer.

Ellers tak for dit svar

M.v.h.

Kenneth

Fra : Hans Peter Holm

Dato : 08-03-01 15:09

Kenneth Knudsen skrev:

> [...]
> ikonet "Send til postmodtager som vedhæftet fil" liggende i
> værktøjslinealen, men den "nedtonet" - det er stadigvæk kun muligt at sende

Hvis der er kørt sikkerhedsopdateringer ind på Outlook 2000, kan det
muligvis være forklaringen. Ellers ved jeg ikke lige - det virker hér.

--
Hans (e-mail adressen er ugyldig)

Fra : pre

Dato : 13-03-01 21:56

Ingen af de registrerede fejlsituationer (der et par hundrede med
vedhæftede) kender denne situation, men jeg erindrer at have set den én
gang før med en Palm, eller lign.

Men et godt spørgsmål: Kan det tænkes at filen ikke er gemt før den
bliver sendt? Der eksisterer faktisk en VBA rutine, der tester på
filens (ikke dokumentets) længde, som er 0 indtil den gemmes.

Fra : N/A

Dato : 21-03-01 13:38

Fra : Frank Adrian

Dato : 21-03-01 13:38

Jeg har haft nøjgtig det samme problem i Win2K RC3, jeg ved ikke rigtig hvad
der gik galt men en reinst. af Office2K hjalp

/Frank