Overfladebehandling af plakater
Fra : Morten DH

Dato : 27-12-02 17:54

Nogen der ved hvordan de er behandlet de plakater man kan købe, som er sat i
ramme og har en overflade som en slags maleri?

Evt. om det er noget man kan gøre selv - eller få gjort nogen steder?

Fra : Keld

Dato : 28-12-02 01:28

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in message news:<aui0il$dtv$1@sunsite.dk>...
> Nogen der ved hvordan de er behandlet de plakater man kan købe, som er sat i
> ramme og har en overflade som en slags maleri?
>
> Evt. om det er noget man kan gøre selv - eller få gjort nogen steder?

Jeg har aldrig hørt om en sådan overfladebehandling. Kunne der ikke
være tale om, at "plakaten" er printet på kanvas-lærred, hvilket ikke
er så usædvanligt. Hvis du kun skal have et eksemplar er det vist ret
dyrt - 1060 kr. 70x100cm hos trykhuset.dk, der var det eneste, jeg
umiddelbart kunne finde på Google. Men der er formentlig andre
printshops, der også kan klare det, evt. billigere.

Et alternativ er at printe selv på Art Canvas, som bl.a. kan købes hos
fotografisk.dk

Lars

Fra : René Jørgensen

Dato : 30-12-02 23:43

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved hvordan de er behandlet de plakater man kan købe, som er sat
> ramme og har en overflade som en slags maleri?
>
> Evt. om det er noget man kan gøre selv - eller få gjort nogen steder?

Det er noget en glarmester gør. Jeg har forstået at han lægger en klar folie
udover plakaten og lakeret den bagefter.

Men jeg ved ikke hvordan man gør, men jeg har da fået det gjort ved nogle
plakater

Hilsen

René

Fra : Morten DH

Dato : 31-12-02 15:30

"René Jørgensen" <renerj@(fjerndette)oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udover plakaten og lakeret den bagefter.
>
> Men jeg ved ikke hvordan man gør, men jeg har da fået det gjort ved nogle

Hviklet niveau snakker vi prismæssigt?