INI SKOD ----- IGEN IGEN ---------- ØV
Fra : Mors

Dato : 27-12-02 17:32

Prøver igen med vedhæftet kode: ( når jeg prøver at trække bib stien fra
min button 'find' bliver der intet overført til min INI fil, men taster jeg
direkte i min edit virker det ------ jeg kan bare ikke se fejlen ( og
forskellen ???? )

unit opsaetningunit;

interface

uses
Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs,
StdCtrls, Grids, ExtCtrls, inifiles;

type
TOpsaetning = class(TForm)
Find: TButton;
finddir: TOpenDialog;
inimemo: TMemo;
ed_Cbib: TEdit;
LUK: TButton;

procedure FindClick(Sender: TObject);
procedure LUKClick(Sender: TObject);
private
{ Private declarations }

public
{ Public declarations }

end;

var
Opsaetning: TOpsaetning;
inifil : Tmeminifile;

implementation

{$R *.DFM}

procedure TOpsaetning.FindClick(Sender: TObject);

Begin
If finddir.Execute then
ed_Cbib.Text := ExtractFilePath(finddir.FileName);
inimemo.Lines.Values['CBIB'] := ed_Cbib.Text;
end;

procedure TOpsaetning.LUKClick(Sender: TObject);
begin

inimemo.Lines.Values['CBIB'] := ed_Cbib.Text;
showmessage(' * '+inimemo.Lines.Values['FIRMA']+' *
'+inimemo.Lines.Values['CBIB']);
inifil := Tmeminifile.Create('.\C5pak.ini');

with inifil do
begin
writestring('BIBLIOTEK','CBIB',inimemo.Lines.Values['CBIB']);
updatefile();
end;
inifil.free;

end;

end.

Fra : Harald

Dato : 27-12-02 23:27

> Prøver igen med vedhæftet kode: ( når jeg prøver at trække bib stien fra
> min button 'find' bliver der intet overført til min INI fil, men taster
> [...]

Det er fordi at efter du har haft din TOpenDialog åben er drev/bibliotek
blevet ændret således at Tmeminifile.Create('.\C5pak.ini'); ikke længere
opretter/åbner den samme fil, men en fil i et andet bibliotek eller måske på
et helt andret drev. Så derfor skal du i din
Tmeminifile.Create('.\C5pak.ini'); specificere den komplette sti til din
fil.

Mvh
HK

Fra : René Allan Larsen

Dato : 27-12-02 23:41

In article <3e0c80c2$0$35826$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Mors wrote:
> [...]
> min button 'find' bliver der intet overført til min INI fil, men taster jeg

Problemet er sikkert, at du skriver INI-filen i det aktuelle bibliotek, men
du ved ikke hvad det er ;)

Prøv en gang at bruge "find"-knappen til at finde din fil, og derpå rette din
"edit", før du trykker på "LUK"-knappen.

Hvad er finddir.Options sat til? Har du sat ofNoChangeDir til True? Hvis
ikke, bliver filen skrevet til det bibliotek, du vælger filen fra.

Prøv at sætte windows til at lede efter filen 'C5pak.ini' og se hvor mange du
finder.

MVH, René

Fra : Mors

Dato : 27-12-02 23:49

Er verden ikke bare dejligt !!!!
TAK for hjælpen ........ ---nu kan jeg komme videre

Jeg må nok sige efter jeg har fået svaret , at det måske nok var logisk, men
man sidder og brænder fast., så når det bliver set med andres øjne

Mors

Fra : PA

Dato : 28-12-02 20:04

> [...]
men
> man sidder og brænder fast., så når det bliver set med andres øjne

Jeg tror mange har været i den situation før
--
PA