Printerkonfiguration?
Fra : Rander

Dato : 27-12-02 15:47

Nu vil jeg altså have min printer til at virke på Linux-kassen...

Jeg har en HP 1100 printer som fungerer fint når jeg printer til den under
Windows. Nu vil jeg gerne have Linux-kassen sat op så jeg kan printe til
den derfra også!

Printeren sidder direkte på nettet via en HP JetDIrect 170X - Linux'en skal
altså finde den som netværksprinter...?

"Linux'en" er i dette tilfælde en RH 7.1. Jeg har kigget lidt på nettet og
fundet ud af at jeg vist nok skal bruge noget der hedder printconf, men det
er tilsyneladende et grafisk program, og der er ikke installerer X på
kassen.

Det eneste jeg har der hedder noget med printconf er en
/usr/sbin/printconf-backend, og den gør tilsyneladende ingenting
overhovedet når jeg kører den...

Ifølge RPM er printconf-0.2.15-2 installeret, og hvis jeg prøver at
opgradere den til 0.3.77-1 fejler den på dependencies...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Jeg kørte på en lygtepæl, som jeg ikke opdagede,
fordi den var skjult af nogle fodgængere. (Skadesanmeldelse)

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 27-12-02 18:34

Rander wrote:
> [...]
> den derfra også!
> Printeren sidder direkte på nettet via en HP JetDIrect 170X - Linux'en skal

Prøv at installere cups, så kan du configurere printeren via
web-interface.

Ellers kan du lave opsætningsfilerne manuelt, men det er ikke trivielt.
Der findes sikkert en printer HOWTO.

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/