Hvilken slags Motorsav
Fra : Finn

Dato : 27-12-02 13:29

Hvem er erfaringer med motorsave

Jeg regner ikke med at jeg direkte skal i skoven og fælde træerne selv. Men
snarer købe hjem i 2-3 meters længde og så selv dele dem op.

Men skal jeg vælge EL eller Benzin
hvor kraftig skal saven være
Hvor langt bør sværdet være

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 28-12-02 13:37

"Finn" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Men
> snarer købe hjem i 2-3 meters længde og så selv dele dem op.

Hvis du kun skal bruge den til at skære op med vil jeg helt klart anbefale
el sav, den larmer mindre, er lettere og billigere.
jeg har selv en Bosch, den købte jeg i harald nyborg. Men jeg har hørt fra
en reperatør at Makita skulle være godt, desværre er det også lidt dyrt.
Hvad angår sværdlængde og motorkraft kommer det an på hvad du skal skære, jo
hårdere træ jo større motor. Sværdlængden bestemmes af tykkelsen på det du
skærer.

Thomas

Fra : Thïngmand

Dato : 28-12-02 15:42

> Hvis du kun skal bruge den til at skære op med vil jeg helt klart anbefale
> el sav, den larmer mindre, er lettere og billigere.

+ at den kan bruges indendørs (i garage/lade) og man slipper for stå i osen.
Det optimale (hvis man har behovene) er IMHO en af hver slags... Desuden
´løber en el-sav heller ikke tør for benzin

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-12-02 17:34

On Sat, 28 Dec 2002 15:42:10 +0100, "Thïngmand"
<michael@thingmand.invalid> wrote:

>´løber en el-sav heller ikke tør for benzin

...men her i det nok så mørke jylland kan vi så til gengæld løbe grusomt
tør for strøm

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Calle.

Dato : 28-12-02 14:23

Finn wrote:
> [...]
>
> Jeg regner ikke med at jeg direkte skal i skoven og fælde træerne
> selv. Men snarer købe hjem i 2-3 meters længde og så selv dele dem op.

Vælg en benzin, de tager bedre fat + plus du har ikke bøvl med forlængeren,
og kan bruge den hvor som helst.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Claus Johannsen

Dato : 29-12-02 00:01

> [...]
> Hvor langt bør sværdet være
>
> Jeg har begge dele, men skal du stå og skære op bag hækken til naboen, er
det nok elsaven der er mest aktuel. Jeg har en Johnsered, den er jeg glad
for. den har 15 tommer sværd og en smal motorkrop, så den er meget handy at
arbejde med. Der står et godt forhandlernet bag med service og reservedele.

Claus

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 29-12-02 11:39

> [...]
> arbejde med. Der står et godt forhandlernet bag med service og reservedele.

Jeg ville vælge en elkædesav.
Fordi økonomien i det savet brænde bliver bedre.
Fordi elkædesaven er lige så hurtig som en alm. 40-50 kubik motorsav.
Fordi du slipper at blive uvenner med naboen og børnene kan lege uden
høreværn. Fordi den er lettere og mere handy.
Fordi en elkædesav stort set er service fri.
Fordi en motorsav forurener mere end en bil.

Alt dette er set i forhold til at du vil stå derhjemme og arbejde.

Med træ hilsen
Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,
Unøjagtighederne kommer af sig selv."

Fra : Hans Paulin

Dato : 29-12-02 11:49

Philip Oest Møller wrote:
> [...]
> høreværn. Fordi den er lettere og mere handy.
> Fordi en elkædesav stort set er service fri.
> Fordi en motorsav forurener mere end en bil.

....og man slipper for at stå og hale i den for at få den startet +
....den gir kun lyd fra sig, når man saver...
Hans