Den svære: Streng til dato
Fra : Søren

Dato : 27-12-02 09:34

Jeg håber der er nogle dygtige udviklere der kan hjælpe.

Jeg ønsker at lave en streng om til en dato, fx "27-12-02".
Årsagen er at jeg vil beregne antallet af dage mellem den dato
der står registreret i databasen som ganske almindelig tekst, og
dags dato.

Kan jeg det?? ...i så fald hvordan?

Med venlig hilsen
Søren

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Finn Elmgaard

Dato : 27-12-02 11:49

"Søren" wrote:

> [...]
> Årsagen er at jeg vil beregne antallet af dage mellem den dato
> der står registreret i databasen som ganske almindelig tekst, og

Du kan bruge funktionen CDate til at konvertere en streng til en dato,
f.eks
MinDato=CDate("27-12-02")

Antal dage kan beregnes som:

AntalDage=DateDiff("d", MinDato, now)

Husk i øvrigt at sætte landekode: Session.LCID=1030

Der er mange måder at fejle på, når man arbejder med
datoer/databaser/asp. Prøv at søge i gruppen. Der har tidligere været
mange gode svar vedr. datoer.

mvh
Finn

Fra : Søren

Dato : 27-12-02 13:40

Finn Elmgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
>
> Der er mange måder at fejle på, når man arbejder med
> datoer/databaser/asp. Prøv at søge i gruppen. Der har tidligere været

Hej Finn

Det fungerer ganske fint, mange tak for hjælpen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 29-12-02 20:14

> Husk i øvrigt at sætte landekode: Session.LCID=1030

Eller hvis man kun skal bruge det på én enkelt side eller hvis man arbejder
uden Session State, kan man skrive:

<%@ Language=VBScript EnableSessionState=False LCID=1030 %>

som den første linie på de sider, som skal have det danske locale ID.

--
Mvh. Jesper

Fra : Jørn Andersen

Dato : 27-12-02 20:18

On Fri, 27 Dec 2002 08:34:01 +0000 (UTC), Søren <sa@surfmail.dk>
wrote:

> [...]
>Årsagen er at jeg vil beregne antallet af dage mellem den dato
>der står registreret i databasen som ganske almindelig tekst, og

Hvorfor står datoen som tekst i databasen?
Normalt er det absolut en fordel at gemme datoer i dato/tid-format -
specielt hvis man skal beregne på dem.

Good luck!

--
Jørn Andersen,