problem med menuscript i frame
Fra : Lis Sode

Dato : 27-12-02 00:05

Jeg har kastet mig over et menuscript som ikke vil som jeg.
Det ligger på www.hvidovreskyttekreds.dk/ny menu.htm
For det første, hvordan får man pup up boksen til at fylde
mindre.
For det andet, når jeg indsætter memuen i min indholdsramme, så
popper undermenuerne op ude til højre, så kun det halve af
menuerne kan ses.
For det trejde, hvorfor er det kun nogle af mine links der virker

På forhånd tak

Lis

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 27-12-02 00:38

Lis Sode <lsode@dbmail.dk> writes:

> Jeg har kastet mig over et menuscript som ikke vil som jeg.
> Det ligger på www.hvidovreskyttekreds.dk/ny menu.htm

Jeg kan starte med at fortælle dig at det slet ikke virker i min
browser (Opera 7), så det er ikke et menu-script jeg vil anbefale
at du spilder meget tid på :)

> For det første, hvordan får man pup up boksen til at fylde
> mindre.

I Mozilla ser den ud til at have en meget passende størrelse.
Hvis du vil ændre det, så er det i CSS'en for klassen "menuskin",
der skal du ændre egenskaben "width:165px;" til noget mindre.
Du kan også ændre fontstørrelsen og linjehøjden, hvis du vil gøre
popuppen mindre i højden.

> For det andet, når jeg indsætter memuen i min indholdsramme, så
> popper undermenuerne op ude til højre, så kun det halve af
> menuerne kan ses.

Jeg regner med at din indholdsramme er en smal en, så der ikke er
plads til popuppen. Det er der ikke alverden at gøre ved. Enten gør
rammen bredere eller popuppen smallere.
Som det er nu popper den up hvor musen er. Hvis du kan noget javascript,
kan du måske ændre det så den altid popper up i en fast afstand til
venstrekanten. Det ser ud til at være i området hvor
menuobj.thestyle.left bliver sat.

> For det trejde, hvorfor er det kun nogle af mine links der virker

Her ville det hjælpe hvis du sagde hvilke der ikke virker, og hvordan
de ikke virker. Dem jeg lige har prøvet virker, og jeg har ikke lyst
til at gå dem alle sammen igennem.

/L

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-12-02 23:17

Lis Sode <lsode@dbmail.dk> skrev:

> Det ligger på www.hvidovreskyttekreds.dk/ny

Jeg kan slet ikke få det frem i min browser - har du slettet
det igen?

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-12-02 23:31

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> skrev :

>Jeg kan slet ikke få det frem i min browser - har du slettet
>det igen?

Der er mellemrum i filnavnet, derfor får du ikke et helt link
frem i din newsreader.

http://www.hvidovreskyttekreds.dk/ny%20menu.htm

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-12-02 01:15

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev:

> Der er mellemrum i filnavnet, derfor får du ikke et helt link
> frem i din newsreader.
>
> http://www.hvidovreskyttekreds.dk/ny%20menu.htm

Arghttt! Det burde jeg have luret - tak, Knud!

Hvordan får man i øvrigt fat i dig hvis man vil spørge om
noget privat med hensyn til http://html-faq.dk?

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-12-02 02:53

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> skrev :

>Hvordan får man i øvrigt fat i dig hvis man vil spørge om
>noget privat med hensyn til http://html-faq.dk?

Skriver til min mailadresse, den er fuldt gyldig og når det nu er
dig, så skal jeg nok reagere.

Jeg har ikke reageret på indlæg om html-faq, da jeg helst ikke
vil involvere mig for meget i det.

Uden at komme for meget ind på noget mere personligt, så vil jeg
nøjes med at sige, at jeg vil være for ustabil og det er også
bl.a. derfor jeg ikke får rigtig gjort noget ved min hjemmeside.
Jeg kan ikke få taget mig sammen til det, det bliver ikke andet
end småtterier og så ellers lidt »leg«.

Men selvf. vil jeg da komme med et guldkorn eller noget andet.