iframe og vertikal scrollbar
Fra : RoJo

Dato : 26-12-02 23:50

hvordan kan det være, at der altid kommer en vertikal scrollbar i en iframe
i IE
og ikke i NS og Opera ??

Gør jeg noget forkert ??
Og hvordan fjerner jeg den og ikke den horisontale ??

Det virker ikke med overflow.

på forhånd tak

mvh
RoJo

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-12-02 00:31

"RoJo" <ronnij@mail1.stofanet.dk> skrev :

>hvordan kan det være, at der altid kommer en vertikal scrollbar i en iframe
>i IE og ikke i NS og Opera ??

De skjuler scrollbaren automatisk, når der ikke er brug for den.

>Det virker ikke med overflow

Det burde det ellers gøre, men husk at det skal stå på siden, der
åbner i iframen.

Ellers, giv os et link.

Fra : RoJo

Dato : 27-12-02 12:21

> Ellers, giv os et link.

Jeg har lagt noget op på http://www.rojo.dk/test/

mvh
RoJo

Fra : jopa

Dato : 27-12-02 13:07

"RoJo" skrev bla...
> Jeg har lagt noget op på http://www.rojo.dk/test/

Prøv denne
<iframe src="side1.html " width="695 height="240"
scrolling="auto"frameborder="0">
</iframe>

--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : RoJo

Dato : 27-12-02 13:27

"jopa" <johns@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> "RoJo" skrev bla...
>
> Prøv denne
> <iframe src="side1.html " width="695 height="240"
> scrolling="auto"frameborder="0">
> </iframe>

Nope .... virker ikk !

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-12-02 18:29

"RoJo" <ronnij@mail1.stofanet.dk> skrev :

>Jeg har lagt noget op på http://www.rojo.dk/test/

Grunden til at din overflow ikke virker skyldes dit valg af
doctype.

overflow-x/y er ikke en del af cssstandarden, her kendes kun
overflow.

Når du bruger
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
så går IE 6 i standardmode og kender kun til kode der er med i
standarden.

Slet linket i din doctype og IE 6 går i quirkmode og kan genkende
de specielle IE-only ting.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

Fra : RoJo

Dato : 28-12-02 01:14

> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

Det var det .... takker

Fra : RoJo

Dato : 27-12-02 08:28

"RoJo" <ronnij@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og ikke i NS og Opera ??
>
> Gør jeg noget forkert ??
> Og hvordan fjerner jeg den og ikke den horisontale ??

Puha, det var noget sludder jeg fik skrevet .... det er den horisontale
scrollbar jeg snakker om

Fra : jopa

Dato : 27-12-02 10:44

"RoJo" skrev bla

Det er da lidt svært at gætte sig til uden at kunne se koden eller en url

--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : Mads Madsen

Dato : 27-12-02 18:27

Fjern denne linie:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3c.org/TR/1999/REC-html401-19991224/loose.dtd">

Hilsen Mads

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-12-02 19:00

"Mads Madsen" <mazmazen@hotmail.com> skrev :

>Fjern denne linie:
><!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
>"http://www.w3c.org/TR/1999/REC-html401-19991224/loose.dtd">

Dårlig ide, kun linket kan undværes.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.