Vil ikke åbne access2000 skabelon
Fra : Michael Sørensen

Dato : 26-12-02 23:23

Hej gruppe.

Jeg har fået et problem med at åbne Access 2000 skabeloner. Jeg går ind i
opret nyt dokument, og klikker på databaser-fanen.

Der kan jeg vælge imellem forskellige skabeloner. Mærkeligt nok skifter
ikonet mellem det rigtige Access ikon og WinAmp ikon (MP3-musikafspiller).
Men uanset ikonets udseende åbner programmet ikke skabelonen, men åbner
winamp, som selvfølgelig ikke kan afspille filen. (fx Kontaktpersoner.mdz).
Samtidig kommer et popup vindue frem med teksten: "corrupt file or
unsupported module type".

Jeg har prøvet at bruge funktionen åbn med og så vælge Access som program og
vælge at disse filtyper altid skal åbnes med dette program

Jeg har ligeledes prøvet at geninstallere Office pakken.

Men uanset hvad dukker problemet op igen, når jeg har benyttet winamp og
igen skal åbne en skabelon.

Kan nogen hjælpe vil jeg være taknemmelig.

Op forhånd tak

Michael Sørensen

Fra : pre

Dato : 27-12-02 16:24

Uden at gå i dybden med dit aktuelle problem (jeg bruger ikke Acess)
ville jeg tro at du som i øvrigt mange andre ville ha´ glæde af denne KB
artikel. Om ikke for andet så for at vide lidt om hvordan en
problemløsning kan vurderes:

259413 - Word 2000: Ting, du kan prøve, fØr du kontakter Teknisk Support
den ligger på adressen
http://support.microsoft.com/default.aspx?ln=da

Det er 15 sider hvor MS for en gangs skyld leverer lidt fakta.

© pre 2002

"Michael Sørensen" <M-S@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
: Hej gruppe.
:

Fra : Søren ô¿ô

Dato : 27-12-02 21:34

Det er fordi at, Winamp er sat til at åbne denne type fil, det kan rettes i
dine indstillinger for Winamp.
Om du så bagefter skal geninstallere Access, ved jeg ikke.

--

M.v.h. Søren.

www.selkrog.subnet.dk

Fra : Brian

Dato : 28-12-02 01:50

Hej Michael..

Under WinXP ( Mener også du kan under Win9x) finder du filen/skabelonen som
skal åbnes med access.
Højreklik på filen, og vælg "Åben med - Vælg program", og vælg så access..
Vær lige sikker på at der er flueben i det felt med
om du vil bruge dette program fremover til at åbne valgte filtype..

MVH

Brian