plakat ophængning
Fra : claus v

Dato : 26-12-02 21:50

hej gruppe

er der et klogt hovede her der har en god ide til ophængning af plakater

jeg er lidt træt af den med tapen det koster som regel tapet findes der ikke
nogen lister af en art
eller hvad ved jeg

claus

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 26-12-02 22:07

"claus v" skrev:
> er der et klogt hovede her der har en god ide
> til ophængning af plakater. jeg er lidt træt af den
> med tapen det koster som regel tapet findes der
> ikke nogen lister af en art

Tidligere - dvs. før de store skifterammeres tid - brugte man altid sådan
nogle specielle plakat-lister. Det var to plastic-lister i et sæt, en til
toppen og en i bunden af plakaten. Listen i toppen har et øje i midten,
således at et enkelt søm (eller en kraftig nål) er nok til at holde
plakaten.

Disse lister fulgte nærmest med når man købte plakaterne, om ikke andet
kunne de købes for en billig penge der hvor de solgte plakaterne. De fandtes
i assorterede farver og længder, men var iøvrigt nemme at afkorte med en
saks.

Jeg kan ikke forestille mig at de skulle være forsvundet helt ud af
markedet, de må stadig kunne fås i velassorterede boghandler,
specialforretninger for plakater samt måske de helt store supermarkeder mv.

Mvh, Lars

Fra : Nette

Dato : 27-12-02 03:26

"claus v" wrote in message
> [...]
>
> er der et klogt hovede her der har en god ide til ophængning af plakater
>
> jeg er lidt træt af den med tapen det koster som regel tapet findes der

Lister findes sikkert, men tapen kan erstattes med "elefanthud". Det er
gråt, ligner tyggegummi og klistrer godt, men ødelægger ikke tapetet, Mon
ikke det kan fås i hobbyforretningerne?
Huske at arbejd det lidt igennem, inden du bruger det...Ligesom et
tyggegummi, det skal også først gnaskes lidt, inden det kan bruges til
ophæng
Nette

Fra : claus v

Dato : 27-12-02 17:18

tak for svarene

claus

Fra : claus v

Dato : 27-12-02 17:21

Fra : Anders

Dato : 28-12-02 01:36

> [...]
> Lister findes sikkert, men tapen kan erstattes med "elefanthud". Det er
> gråt, ligner tyggegummi og klistrer godt, men ødelægger ikke tapetet, Mon

Vær opmærksom på at "elefanthuden" indeholder meget olie, der kan give
fedtpletter på væggen hvor det har siddet. Hvis væggen er malet med
plastikmaling kan det være meget svært at male over.

Anders