Klapvogn og flexpose
Fra : Kat

Dato : 26-12-02 15:53

Jeg har været så heldig at få lovning på en klapvogn, når/hvis vi får
brug for den.
Men jeg aner ikke en sk.. om sådan en.
Kan man leve uden en klapvogn?
Hvor gammel/stor er barnet, når behovet for en klapvogn evt. opstår?
Hvilken vogn skal det være, paraply (luksus) eller "rigtig"?
Hvad er det mere nøjagtigt at anvendelsemulighederne er i en klapvogn?

Knægten er vokset ud af liften nu.
Jeg vil gerne have en af de der poser, men Voksi er for dyr. Så jeg
har fundet en "Flexpose" hos FDB.
Er der nogen der har erfaringer med denne?
Kan man på nogen måde leve uden de der poser?
Jeg har altid været lidt småforelsket i poserne, men nu hvor liften
ikke duer mere, synes jeg at jeg mangler et sted, hvor barnet kan få
ro og hvile både hjemme og ude.
Er det noget pjat?
Jeg gider nemlig ikke bare købe for at købe, fordi jeg har en idé i
mit hoved
--
Kat
---

Fra : Claus P.

Dato : 26-12-02 16:27

"Kat" <katras@REMOVETHISofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har været så heldig at få lovning på en klapvogn, når/hvis vi får
> brug for den.
Fornemt.

> Men jeg aner ikke en sk.. om sådan en.
> Kan man leve uden en klapvogn?
Der er forbavsende mange ting man kan undvære

> Hvor gammel/stor er barnet, når behovet for en klapvogn evt. opstår?
Vores var ca 8 md da hun ville op og sidde.

> Hvilken vogn skal det være, paraply (luksus) eller "rigtig"?
Skal den være, kun hen til købmanden, eller "terrængående" ?

> Hvad er det mere nøjagtigt at anvendelsemulighederne er i en klapvogn?
Vi bruger vores som indkøbs vogn og sove vogn når vi er nogen steder.

MVH CP

Fra : Musen

Dato : 26-12-02 20:27

> Jeg har været så heldig at få lovning på en klapvogn, når/hvis vi får
> brug for den.
> Men jeg aner ikke en sk.. om sådan en.
> Kan man leve uden en klapvogn?

Tjae, man kan jo leve uden det meste, hvis man skal... Personligt ville jeg
være ked af at skulle undvære en klapvogn..Jeg bruger den meget, hvis jeg
skal et eller andet, hvor barnevognen er for bøvlet at have med, men hvor
lillemanden alligevel gerne må kunne ligge ned...

> Hvor gammel/stor er barnet, når behovet for en klapvogn evt. opstår?

jeg vil mene at når barnet selv kan sidde, er det ved at være gammelt nok.
Det skal nok være en 6-7 måneder, for det giver trods alt nogle bump i
ryggen at sidde i sådan en...

> Hvilken vogn skal det være, paraply (luksus) eller "rigtig"?

Ja se det kommer jo helt an på hvad den skal bruges til. Er det en I skal
køre mange kilometer med, vil jeg anbefale en god en, men er det bare en I
skal kunne have med i bilen til små shoppeture osv. er en paraplyvogn fin.
Nu hvor det er så koldt, er jeg ret glad for at vores er en af de "gode"
hvor der er plads til voksiposen...

> Hvad er det mere nøjagtigt at anvendelsemulighederne er i en klapvogn?

se ovenfor...

> Knægten er vokset ud af liften nu.
> Jeg vil gerne have en af de der poser, men Voksi er for dyr. Så jeg
> har fundet en "Flexpose" hos FDB.
> Er der nogen der har erfaringer med denne?

nææh..Jeg har købt en brugt voksi som er fuldstændig som ny og har givet
400,- for den...

> Kan man på nogen måde leve uden de der poser?

Tjae..igen det kan man vel, men efter at vi har fået vores, er jeg slet ikke
i tvivl om, at når Albert bliver storebror til foråret, så skal vi have en
mere. Vi bruger den overalt. I barnevognen har han endnu ikke (trods vejret)
haft mere end en fleecebluse på ud at sove, han sover omkring 2-3 timer ad
gangen, og har ikke en eneste gang været kold. Når vi har klapvognen med
nogle steder, kommer han også i voksien. Heller ikke der fryser han. Når vi
er ude et sted og det bliver sent, putter vi ham i voksien, og så sover han
som han ville have gjort, hvis det var hjemme....Det lugter jo som det
plejer når man ligger i den, ikke noget med fremmede senge og sådan. Så jeg
ville ikke for noget i verden undvære vores...

> Jeg har altid været lidt småforelsket i poserne, men nu hvor liften
> ikke duer mere, synes jeg at jeg mangler et sted, hvor barnet kan få
> ro og hvile både hjemme og ude.
> Er det noget pjat?

bestemt ikke, det giver jo noget tryghed at lægge sig til at sove i noget
man kender

> Jeg gider nemlig ikke bare købe for at købe, fordi jeg har en idé i
> mit hoved
Nej det ville også være rigtig dumt. Kender du ikke en der har sådan en du
kan låne. Prøv også nogle forskellige slags, det kan jo være at Brugsens
falder bedre i din smag end voksien...Og det er jo trods alt en slat penge
at skulle af med

God fornøjelse

Venlig hilsen Mia