Brun belægning på sten og planter
Fra : Tommy

Dato : 26-12-02 13:48

Hejsa

Er der nogen der har svaret på dette:

Der er kommet en brun belægning på sten og planter, i min kones
koldvandsakvarie.

Akvariet er på ca. 54 liter, med en Ehiem 2008 der giver luft, en del
planter og 4 "dværg"slørhaler (Jeg syntes sgu de er store)

Ca. ½ af vandet bliver skiftet hver 14 dag.

De får kun en smule foder 2 gange om dagen og aldrig mere end det bliver
spist.

Billeder kan ses her:

http://hjem.get2net.dk/tmj/1.jpg
http://hjem.get2net.dk/tmj/2.jpg

--
Tommy Michael Jørgensen
tommy@the-healer.dk

Fra : Plesner

Dato : 26-12-02 15:10

> Der er kommet en brun belægning på sten og planter, i min kones
> koldvandsakvarie.

Det ligner umiddelbart den algetype, man ofte får som resultat af for lidt
lys.

> 4 "dværg"slørhaler (Jeg syntes sgu de er store)

Nu har jeg hørt den med - der er mig bekendt ikke noget, der hedder
dværgslørhaler, Det lyder nærmere som en historie, dyrehandleren kunne
finde på for at øge omsætiningen en smule.

Plesner

Fra : Tommy

Dato : 26-12-02 16:37

Det er også der for de er rammet ind, jeg har sgu aldrig hørt om dem før.