Mug / svamp i gummifuge !
Fra : Søren M

Dato : 26-12-02 11:57

Hejsa.

Vi har nogle mug eller svamp pletter i vorees gummifuger på badeværelset som
vi ikke kan fjerne.

Har prøvet med næsten alt fra algefjerner til skurrepulver..
Er der nogen som har et godt råd hvordan de fjenes ??

Med venlig hilsen

Søren

Fra : Anne Lindholt Ottose~

Dato : 26-12-02 12:54

"Søren M" <tvis@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Vi har nogle mug eller svamp pletter i vorees gummifuger på badeværelset
som
> vi ikke kan fjerne.

Jeg har haft held med at fjerne mug fra hårde fuger med "Ajax Badrum" - men
i dit tilfælde er det nok ikke sagen. Hvis det er gamle fuger, hvor
fugemassen ikke indeholder "antimug", er der ikke rigtigt noget at gøre - ud
over at skrabe fugemassen væk og erstatte den med noget nyt, som indeholder
"antimug".

/Anne

Fra : Birger Jensen

Dato : 27-12-02 12:02

Prøv med ren klorin blandet op i tapetklister, og lad det sidde en time.
med venlig hilsen Birger Jensen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 27-12-02 12:28

> [...]
> Hejsa.
>
> Vi har nogle mug eller svamp pletter i vorees gummifuger på badeværelset

Jeg har penslet ren klorin på siliconefuger, ladet det stå et kvarters tid
og skyllet efter med bruseren.
Alle sorte pletter var væk, og kraftig udluftning tog stanken.
- Men specielt miljøvenligt er det vel ikke...
Hilsen Inger

Fra : RAndersen

Dato : 05-01-03 21:02

Hejsa Søren

Prøv evt. med halv klorin og halv vand påført med en blød svamp, derefter
afvaskes med ren vand.

m.v.h. Randi

Fra : Per

Dato : 10-01-03 00:44

"RAndersen" <randiandersen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa Søren
>
> Prøv evt. med halv klorin og halv vand påført med en blød svamp,
derefter
> afvaskes med ren vand.

Brug evt. en gl. spray fra fx. ruderens, lad det sidde 5-10 min, gentag hvis
nødvendigt.

Per
www.oncd.dk
Nem og bekvem download.