select / CSS
Fra : tobias

Dato : 26-12-02 00:21

Hej

Hvis man nu gerne vil have en relativ lille (i bredden) selectbox, så der
kun kan stå forholdsvis korte ord bliver det jo hurtigt svært at finde en
éntydig
beskrivelse. Og det er jo skidt for brugervenligheden

Nu har jeg lagt mærke til, at IE og Opera folder selectboksen ud i
"original"
bredde, mens NN og Mozilla folder ud i en bredde, som svarer til bredden af
det breddeste ord i selectboxen. Den egenskab finder jeg ganske brugbar - nu
kan jeg nøjes med at finde én passende overskrift/default-værdi, som ikke
kræver en større bredde end jeg ønsker det og dernæst glemme bredden på
resten af ordene i selectboksen.

Nu er mit spørgsmål så: Kan jeg via mit css overføre denne egenskab til IE
og Opera ?

tobias

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-12-02 01:54

"tobias" <nospam@image.dk> skrev :

>Hvis man nu gerne vil have en relativ lille (i bredden) selectbox, så der
>kun kan stå forholdsvis korte ord bliver det jo hurtigt svært at finde en
>éntydig beskrivelse.

<select style="width: 150px" ...
er vel det du søger.

Fra : tobias

Dato : 26-12-02 13:03

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev >
> <select style="width: 150px" ...
> er vel det du søger.

Nej - width har jeg sat på. Det er mere måden at selectboxen folder sig ud
på. Hvis width=150px og der optræder tekst større end 150px i selctboxen,
vil IE og Opera blot klippe ordene ved 150px, mens NN og Mozilla folder
selectboxen ud til den største tekstbredde. Se evt. DR.dk og skaler teksten
op (med NN eller Mozilla)

tobias