Hvad vejer et akvareie??
Fra : jabbe

Dato : 25-12-02 23:50

Haløjsa gutter og gutinder....

Jeg vil anskaffe mig et akvarie på 530 liter. Jeg ved godt at 1 liter vand
vejer 1 kilo men hvad med sten og alt det der pynt man smider i, hvad vil
gættet være når det er færdig indrettet(uden pumpe og bord)

Glædelig jul og godt nytår
Jacob

Fra : J@N

Dato : 26-12-02 07:22

"jabbe" <jabbe@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vejer 1 kilo men hvad med sten og alt det der pynt man smider i, hvad vil
> gættet være når det er færdig indrettet(uden pumpe og bord)

Alt afhængig af hvor meget grus og hvor mange sten du hælder i ca. 600-800
kg.

Jan

Fra : jabbe

Dato : 26-12-02 10:40

Ja så kan jeg godt se at det er nødvendigt at få en tømmer eller andet
godtfolk ned som kan vudere om mit trægulv kan bære det...... Heldigvis er
der 2 kraftige bjælker lige der hvor det skal stå, men det er bare
spørgsmålet om det kan bære....
Jeg selv havde gættet på 750 kg så det bliver spændende.....

Jabbe

Fra : Dan Bylov

Dato : 26-12-02 11:15

du kan osse prøve at samle 4-5 fem venner og lade dem hoppe lidt på gylvet
hvor det skal stå, de behøver ikke veje 120kg stykket for når de hopper
bliver belastningen på gulvet næsten det dobbelte af deres vægt

Fra : jabbe

Dato : 26-12-02 11:34

Jeg har faktisk tænkt at få fat i nogle dunke og fylde dem med vand for at
få det op på 900 kg(sikkerheds margin)

Jabbe

Fra : Rapper

Dato : 26-12-02 16:25

"jabbe" <jabbe@get2net.dk> wrote in message
> Jeg har faktisk tænkt at få fat i nogle dunke og fylde dem med vand for at
> få det op på 900 kg(sikkerheds margin)

Hej vandregning...

--
God jul og godt tub'år! *<:D~
ICQ# 54047619

Fra : jabbe

Dato : 27-12-02 23:23

Hej hvor er det fedt at jeg ikke har måler på..:)

Jabbe

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 26-12-02 20:43

> [...]
> spørgsmålet om det kan bære....
> Jeg selv havde gættet på 750 kg så det bliver spændende.....

Jeg har et 530 liters akvarie stående på et trægulv. Det har givet sig cirka
0,75 cm i den ene ende af akvariet, men ellers holder det fint. Det har nu
stået der i 6-7 år.

Torben
http://home1.stofanet.dk/discus-fever.dk

Fra : jabbe

Dato : 27-12-02 16:00

Ok det er rart at vide.....
Jeg har fundet de 2 bærende bjælker og det var faktisk planlagt at det
skulle stå der før jeg fandt demså det kommer faktisk til at stå på dem,
rimelig heldigt for der er ikke plads til akvariet andre steder på mine
35m2..:)

Jabbe