træning af mavemuskler....
Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 25-12-02 10:29

det her er 100% sikkert det forkerte forum men det var det nærmeste jeg
kunne komme på det jeg gerne vil spørge om men er der nogen der kender det
rigtige så bare sig til!

Min kæreste er i gang med at tabe sig ved hjælp af vægtvogterne.... hun har
nu tabt sig fra 93 til 81 kilo men hendes mave "hænger" lidt.... Hvordan
træner hun bedst den? Hvad hvis hun fx laver 4x10 mavebøjninger derhjemme
hverdag? ville det gøre underværker eller er der andre metoder der er bedre?

det skal lige siges at hun ikke træner nogen steder men hvis der lige
fandtes et eller andet man nemt kunne gøre hverdag som så ville give et godt
resultat efter et stykke tid ville det være rart at vide :)

mvh.

Nikolai R. Jensen

Fra : Jimmy

Dato : 25-12-02 13:27

"Nikolai R. Jensen" <nikolai@jensen.tdcadsl.dk> wrote in message
> det her er 100% sikkert det forkerte forum men det var det nærmeste jeg
> kunne komme på det jeg gerne vil spørge om men er der nogen der kender det
> rigtige så bare sig til!

Jeg mener det er det rigtige.

> [...]
> træner hun bedst den? Hvad hvis hun fx laver 4x10 mavebøjninger derhjemme
> hverdag? ville det gøre underværker eller er der andre metoder der er

Jeg vil starte med at sige, at det er en udbredt myte, at man kan punkslanke
sig.
Man kan naturligvis træne mavemusklerne, men det vil sandsynligvis ikke få
maven til at hænge mindre.
Husk på, at der rent faktisk kommer _mere_ masse på maven, da musklerne
fylder.

Min erfaring er, at man kun kan få en hængemave væk vha. slankekur.
Om ikke andet var det den måde jeg fik min væk på - også vha. Vægtvogterne.

Min erfaring er yderligere at ligemeget hvor mange mavebøjninger man laver
vil man ikke kunne se dem så længe der er fedt på maven.
Dette har demotiveret mig mange gange og fået mig i endnu dårligere humør
end jeg var før.

Jeg ville anbefale hende at fortsætte med kuren og ikke begynde på
mavebøjninger medmindre hun selv synes de er sjove, da det kan slå tilbage.

Mvh
Jimmy

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 27-12-02 10:28

> Min kæreste er i gang med at tabe sig ved hjælp af vægtvogterne.... hun
har
> nu tabt sig fra 93 til 81 kilo men hendes mave "hænger" lidt....

Mavetræning er altid godt... specielt kombineret med rygtræning - men det er
nok ikke det, der vil få maven til at hænge mindre. Hængemaven er
sandsynligvis overskydende hud, der kommer til at hænge, når man taber sig.
Her er tålmodighed løsningen, det trækker sig oftest sammen af sig selv, men
det tager tid. Hvis der er efter nogle måneder ikke er sket noget kan man
evt. få det fjernet plastikkirurgisk.

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, Stud. scient biokemi
http://www.cmrc.dk ; http://www.pcarlp.dk