Snaps og guld
Fra : Jesper Villadsen

Dato : 24-12-02 14:58

Da jeg var til julefrokost for et par dage siden, viste nogen mig
et meget besynderligt forsøg som jeg med min HTX ikke kan regne ud.
Hvis man tar et helt almindeligt sennepsglas, af de gamle som alle har.
fylder det helt op til kanten med snaps, HELT op til kanten!. Og putter
guldsmykker
deri, så kan man faktisk fylde glasset 1/4 op med disse smykker uden at det
løber over!!!
Er der nogen der har et logisk svar på dette??
MVH Jesper
Glædelig JUL allesammen!!!

Med Venlig hilsen
Villadsen Inc.

villadsen@dafdaf.dk
jespervilladsen@mail1.stofanet.dk
jesperv@mobilixnet.dk
monsterknepper@dafdaf.dk

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 24-12-02 21:28

Jesper Villadsen wrote:
> Da jeg var til julefrokost for et par dage siden, viste nogen mig
> et meget besynderligt forsøg som jeg med min HTX ikke kan regne ud.

Hørte du ikke efter? Overfladespænding og jo koldere snapsen bliver
jo større er overfladespændingen.

> [...]
> har. fylder det helt op til kanten med snaps, HELT op til kanten!. Og
> putter guldsmykker deri, så kan man faktisk fylde glasset 1/4 op med

Åhhja BØVS. Jeg kan stadig huske smagen af det vundne vædemål.

mvh
Henning

Fra : Jimmy

Dato : 25-12-02 00:44

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@oncable.dk> wrote in message

> Hørte du ikke efter? Overfladespænding og jo koldere snapsen bliver
> jo større er overfladespændingen.

Nogen der kan uddybe ovenstående?

Mvh
Jimmy

Fra : Carsten Svensgaard

Dato : 25-12-02 14:55

"Jimmy" <spoerg@efter.den> writes:

> "Henning Præstegaard" <onkelhenning@oncable.dk> wrote in message

> Nogen der kan uddybe ovenstående?

Det kan også udrykeks på følgende måde: Du kan hælde snaps i glasset
op over kanten uden at det løber ud. Prøv evt selv, vand kan gøre det
samme, det skal bare gøre forsigtigt. På grund af overfladespændinegn
i væsken vil væsken kunne "bule" op over kanten af glasset. Snaps
bliver forholdsvis tyktflydende når det bliver koldt, så er effekten
større. Hvis man så kun fylder op til kanten uden at det buler over,
så kan man efterfølgende efterfylde med noget andet og få effekten
frem.

At man skal bruge guld kan jeg ikke se gør en forskel, men det gør det
til et bedre partytrick...

Carsten
--
/"\ | Carsten Svensgaard
\ / ASCII ribbon campaign | carsten (a) svensgaard.org

Fra : Jon Larsen

Dato : 27-12-02 17:15

> At man skal bruge guld kan jeg ikke se gør en forskel, men det gør det
> til et bedre partytrick...

Nu har jeg også så meget guld der ligger og flyder herhjemme, så lad mig da
endelig lave en partytrick og smide det i snapsen )) he he Synd for både
snaps og guld...