Asus P5A / Win XP
Fra : ~~Wing~~

Dato : 24-12-02 08:34

Hejsa og glædelig jul

Jeg har en ældre pc som jeg gerne vil have til at køre med Windows XP den
består af Mb Asus P5A med en amd k6-2 350mhz. Den sidste nye bios version er
1007a og jeg kan ikke finde nogle som er nyere end den. Det går helt efter
bogen med at installere Xp Sp1. Men jeg kan ikke få lov at lukke computeren
den genstarter hver gang. Jeg har aktiveret den under strømstyring, og jeg
har ikke installeret Easy cd creator som ofte er synderen til denne fejl.
Den har hidtil kørt med Windows Me og der har den ikke denne skavank. Er der
nogle her som har en ide til hvad jeg kunne gøre for at løse denne opgave.

Med venlig hilsen

Petersen

Fra : o&u

Dato : 24-12-02 11:40

On Tue, 24 Dec 2002 08:34:16 +0100, "~~Wing~~"
<~thepetersen@hotmail.com~> wrote:

> [...]
>nogle her som har en ide til hvad jeg kunne gøre for at løse denne opgave.

Der er meget nyere beta bios fra maj 2002. Den tager meget store
harddiske og den før den kunne køre k6-2+. De beta bios har været
kendt i ca. 2 år.

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_7/ALI_Chipset/ALI_V/

her kan du selv vælge den rigtige folder. B er jo AT-versionen.

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/BIOS_FLASH_UTILS/
har aflash221 værktøjet. Boot i dos uden residente programmer, som
himem.sys og emm386.exe

Ellers kan jeg foreslå, at disable acpi i bios før en installation.
Desuden når der står at man skal trykke F6 for scsi drivere, så tryk
F7 og du får en acpi fri windows xp installation.

mvh

John