hæver - tips søges.
Fra : S.F. M

Dato : 23-12-02 18:54

Findes der en smart måde at lave et hævertsystem på ?

Jeg er træt at at få gammelt akvarievand i munden, ....

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-12-02 19:29

S.F. M wrote:
> Findes der en smart måde at lave et hævertsystem på ?

Hvis du bruger en slange, så put hele slangen ned i akvariet, så
den bliver fyldt med vand - hold så for den ene ende og tag den
op
ad vandet og ned i spanden og slip !

> Jeg er træt at at få gammelt akvarievand i munden, ....

Det forstår jeg da ikke

Jan Vestergaard
Email: janNOSPAM@jve.dk Inet: http://www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : Thomas Schreiber - s~

Dato : 23-12-02 19:45

Hvad med at stoppe med at suge INDEN du får vand i munden? Jeg får
aldrig vand i munden når jeg suger. Et tip kunne være en gennemsigtig
slange, så du kan se hvor vandet er.

--

Venligst / Regards
Thomas Schreiber - stall.dk

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 24-12-02 01:28

Thomas Schreiber - stall.dk wrote:

> Hvad med at stoppe med at suge INDEN du får vand i munden? Jeg får

Godt ord igen

<KLIP>

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 24-12-02 01:36

S.F. M wrote:
> Findes der en smart måde at lave et hævertsystem på ?
>
> Jeg er træt at at få gammelt akvarievand i munden, ....

Hvis man forestiller sig slangen der går fra et sted under vandspejlet i
akvariet og op over kanten og derefter ned i din spand en meters penge
under akvariets vandspejl, giver det vel mening at sige at der ikke skal
suges særligt meget?!
Du skal bare lige have vandet over kanten på akvariet.
Det kræver selvfølgelig nogen øvelse, men jeg vil sige "et sug; kort,
hårdt og hurtigt."

Fra : Thomas Schreiber - s~

Dato : 24-12-02 11:51

> Det kræver selvfølgelig nogen øvelse, men jeg vil sige "et sug; kort,
> hårdt og hurtigt."
>

> --
> Mvh. / Best regards,
> Steen Suder <http://www.suder.dk/>

Præcis. Men igen. Hvis man er bange for at få ganen våd, er en
gennemsigtig slange god "prævention".

--

Venligst / Regards
Thomas Schreiber - stall.dk

Fra : kim & Jael

Dato : 25-12-02 14:13

Jeg kender godt problemet, når jeg tapper vand og afbryder tapningen
midlertidigt er det næsten umuligt at undgå vand i munden, det skal siges at
jeg har en 6 meter lang slange ud til haven.
Nogle gange lykkes det mig at hæve slange over hovedet og gå mod udløbet,
det udløbende vand trækker nu mere vand over akvariekanten og
hævertfunktionen kører videre.
Kim

Fra : Dan Bylov

Dato : 26-12-02 11:34

gå ned i det lokale bygge marked og køb en vandpumpe til boremaskinen, den
koster ca 200 alt efter model, det virker kanon og kan sagtens pumpe vandet
helt ud i haven

Fra : Christian Hinløv

Dato : 26-12-02 14:26

"Dan Bylov" <dan@bylov.net> wrote in message
> [...]
den
> koster ca 200 alt efter model, det virker kanon og kan sagtens pumpe

Hvorfor så ikke bare købe en billig powerhead, så er man også fri for at
høre på den larm.

Iøvrigt ser jeg slet ikke noget problem, man skal jo ikke suge til vandet er
hele vejen igennem slangen.
Er jeg selv doven gør jeg det at jeg kobler vandslangen på vandhanen, lader
vandet løbe indtil jeg kan se det er kommet ind i mit akvarie(der kommer
ikke mere luft ud af slangen). Derefter kobler jeg slangen fra og smider den
ned i afløbet. Og voila, vandet ryger ud uden sugning.

Christian Hinløv

Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 03-01-03 00:15

"S.F. M" <stonefox58@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Findes der en smart måde at lave et hævertsystem på ?
Byggemarkedet har sådan en benzin pumpe til hånden, hvor pumpen sættes
imellem to slange stykker. tre pump og det kører.
pris: et gæt er 20 kroner

Fra : Susanne Bech Jensen

Dato : 07-01-03 02:28

Køb 10 meter haveslange (eller hvor langt der nu er fra dit akvarie til
afløbet i badeværelset eller til havedøren) og invester i et dertil
indrettet plasticmundstykke fra akvariehandleren og du har samtidig en
glimrende "støvsuger" til bundlaget ved det ugentlige vandskifte.
Hilsen Palle