Hvad er min bash_profile
Fra : linux_user

Dato : 23-12-02 16:27

hvordan finder jeg den.
skal skrive dette for at bruge java i staroffice 5.2

min java sti er /usr/java/j2re1.4.1_01/bin/

> Prøv at skrive: export JAVA_HOME=/usr/java/j2re1.4.1_01
> inden du starter staroffice. Hvis det virker, skal du blot tilføje
> ovenstående til din .bash_profile

Mr. Preben Olsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-12-02 16:42

On Mon, 23 Dec 2002 16:26:40 +0100, linux_user wrote:

> hvordan finder jeg den.
> skal skrive dette for at bruge java i staroffice 5.2
>
> min java sti er /usr/java/j2re1.4.1_01/bin/

Den ligger i roden af dit hjemmekatalog. Du kan hente den ind i en
editor på følgende måde:

Med eksempelvis vim: vi ~/.bash_profile

--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

"C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder,
but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup
Fjern NOSPAM fra min adresse, for at sende mig en mail

Fra : linux_user

Dato : 23-12-02 17:33

når man bruger vi ~/.bash_profilei konsollen hvordan gemmer man den så

Fra : MartinAJ

Dato : 23-12-02 17:59

linux_user wrote:
> når man bruger vi ~/.bash_profilei konsollen hvordan gemmer man den så

Nu er det ikke for at starte en længere diskussion . Men hvorfor
bruger du "vi"? Brug evt. gedit, pico eller en anden hvor man kan se
hvad man skal gøre for at gemme, hente osv.

-- Martin

Fra : linux_user

Dato : 23-12-02 18:44

MartinAJ wrote:

> Nu er det ikke for at starte en længere diskussion . Men hvorfor
> bruger du "vi"? Brug evt. gedit, pico eller en anden hvor man kan se
> hvad man skal gøre for at gemme, hente osv.
>
> -- Martin

Staroffice kan stadig ikke finde java runtime
hvad kan der så være i galt

her er min bash_profile
# .bash_profile

# Get the aliases and functions
if [ -f ~/.bashrc ]; then
. ~/.bashrc
fi

# User specific environment and startup programs

PATH=$PATH:$HOME/bin
export PATH
unset USERNAME
export JAVA_HOME=/usr/java/j2re1.4.1_01/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-12-02 19:45

On Mon, 23 Dec 2002 18:43:59 +0100, linux_user wrote:

> Staroffice kan stadig ikke finde java runtime hvad kan der så være
> i galt
>
> her er min bash_profile
> # .bash_profile
>
> export JAVA_HOME=/usr/java/j2re1.4.1_01/
Kom lige i tanke om, at det vist skal hedde JAVA_PATH i Staroffice
5.2, i stedet for JAVA_HOME.

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 23-12-02 21:11

linux_user wrote:
> MartinAJ wrote:

> Staroffice kan stadig ikke finde java runtime
> hvad kan der så være i galt

Du kan angive den sti som java ligger på for at staroffice kan finde den.

Eller du kan installere java med peg og klik-metoden fra staroffice-cden.

Hvis du vil finde stien hvor java ligger på, har jeg lige lært en "sej"
komando i debians hjælpeforum der kan bruges.

I konsol skriver du:

find / -name 'java'

Hilsen Claus